Sökning: "taluppfattning C"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden taluppfattning C.

  1. 1. Fördelar med högre ”Maximal Force Output” i benförankrade hörapparatsystem: en crossover-studie

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Elin Bergius; [2020-02-13]
    Nyckelord :benförankrat hörapparatsystem; maximal force output; kombinerad hörselnedsättning; bone anchored hearing systems; mixed hearing loss;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka hur högre ”Maximal Force Output” (MFO) i ljudprocessorn för benförankrade hörapparatsystem påverkar den upplevda nyttan och ljudupplevelsen samt den uppmätta hörselförmågan hos personer med kombinerad hörselnedsättning, sett i förhållande till en mindre ljudprocessor med lägre MFO. Material och metod: Studiedesign: Prospektiv, randomiserad crossover-studie (ABA). LÄS MER

  2. 2. Taluppfattning, en grundsten i matematik : En experimentell interventionsstudie på Tier 2, inom talområdet 0 - 20

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Anne-Sofie Carlén; Maria Lackström Emmes; [2020]
    Nyckelord :RTI-respons to intervention; intensivundervisning; taluppfattning; explicit undervisning; CRA;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur en intervention, på Tier 2, genom explicit intensivundervisning påverkar elever i årskurs 4 kunskaper inom grundläggande taluppfattning och aritmetik inom talområdet 0 – 20 och om eventuell effekt kvarstår över tid. För att kunna besvara syftet genomfördes en experimentell studie. LÄS MER

  3. 3. Matematik i förskolan och förskoleklassen – likheter och skillnader En studie om hur ett antal lärare i förskolan och förskoleklassen arbetar med matematiken och barns tidiga taluppfattning

    C-uppsats,

    Författare :Fazila Dizdarevic; [2011]
    Nyckelord :matematik; grundläggande taluppfattning; förskola; ;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om hur lärare i förskolan och förskoleklassen arbetar med matematik och barns tidigataluppfattning. Syftet har varit att synliggöra likheter och skillnader i hur ett antal lärare beskriver sitt arbetssätt iförskolan och förskoleklassen gällande matematik och barns tidiga taluppfattning. LÄS MER

  4. 4. Likheter och skillnader mellan två lärares matematikundervisning om ental och tiotal inom ramen för årskurs två i Sverige och Libanon Rapport nummer: Ht-2611-015

    C-uppsats,

    Författare :Hiam Jacoub; Lamis Daher; [2011]
    Nyckelord :matematik; lektion; lärare; taluppfattning ental; ;

    Sammanfattning : Vi har valt att analysera två lektioner om ental och tiotal i årskurs 2 i matematikundervisningmellan två länder, Libanon och Sverige. Vårt syfte är att få en inblick i likheter ochskillnader i ett visst moment matematikundervisning i respektive länder. LÄS MER

  5. 5. Matematik i förskolan

    C-uppsats,

    Författare :Ulrika Hom; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SammanfattningMot bakgrund av läroplanens nya krav som träder i kraft 1 juli 011, är syftet med denna uppsats att ge pedagogerverktyg i vardagsarbetet för att kunna väva in matematik på ett meningsfullt och lustfyllt sätt.Mitt syfte är att inspirera och motivera pedagoger i förskolan att se sin verksamhet som en del av detsammanhängande utbildningssystemet, ge dem verktygen att kunna genomföra enklare aktiviteter som synliggörmatematiken, delge tankar kring möjligheterna med språkbruket samt kunskap kring vad som utgörgrundläggande taluppfattning och ett sätt att mäta detta i barngruppen. LÄS MER