Sökning: "team meetings"
Visar resultat 1 - 5 av 208 uppsatser innehållade orden team meetings.
1. Kommunikation inom kommunal hälso- och sjukvård kring den äldre patienten : Ur ett sjuksköterskeperspektiv
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund Andelen äldre personer ökar i Sverige och den grupp bland äldre som ökar mest är över 90 år. Antalet äldre som är i behov av vård- och omsorgsinsatser från både socialtjänsten och hälso- och sjukvård förväntas därmed också öka. LÄS MER
2. Att navigera genom förändringens vindar : Kommunikationsstrategier i olika faser på en textilfabrik i Thailand
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka kommunikationsstrategier som chefer använder sig av för att kommunicera förändringar samt hur väl dessa kommunikationsstrategier fungerar. Tidigare forskning har visat att effektiv kommunikation är en avgörande faktor för att lyckas med organisatoriska förändringar. LÄS MER
3. Existerar välfungerande arbetsgrupper i äldreomsorgen? : Fokusgruppstudie av medarbetares upplevelse i arbetsgrupper inom särskilt boende
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka arbetsgrupper inom äldreomsorgen och därmed söka kunskapi eventuella faktorer som kan eller inte kan utgöra välfungerande arbetsgrupper. Kan samma gruppinneha fler faktorer? Den tidigare forskningen visar på hälsans aspekter för den välmåendemedarbetaren samt vad som kan skapa hållbar arbetsmiljö. LÄS MER
4. Att leda i en hybrid arbetsplatskontext : Chefers utmaningar vid hybridarbete
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Studien handlar om hur hybridarbete har påverkat arbetet på lokala bankkontor i Sverige under de senaste åren och chefers roll i att anpassa sig till denna förändring. Hybridarbete definieras som en flexibel arbetsform där anställda kan arbeta både på distans och på plats på kontoret. LÄS MER
5. Hollaboration (envisioning the future of hybrid meetings)
Master-uppsats, Lunds universitet/IndustridesignSammanfattning : This project aims to envision the future of virtual collaboration in the year 2030. Global trends show that ever since the Covid-19 pandemic, hybrid work has become a standard in almost all job sectors, making virtual collaboration crucial for the success of hybrid teams. LÄS MER