Sökning: "tjänstemarknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 70 uppsatser innehållade ordet tjänstemarknadsföring.
21. Det är värt att vänta! : Köbildning som marknadsföringsverktyg
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : This study has been conducted with the purpose to examine the marketing effects of waiting lines on the customer- and brand experience. Our ambition has been to describe how the waiting line can be used to heighten the positive experiences. The study has had a qualitative, as well as an inductive approach towards the subject. LÄS MER
22. Intern marknadsföring ur fastighetsmäklarföretagets perspektiv
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Uppsatsen ämnar beskriva och förklara nyttan av att arbeta med intern marknadsföring för fastighetsmäklarfirmor. Personalens kunnande, tjänstvillighet och kundorientering är av stor betydelse för hur konsumenterna uppfattar ett tjänsteföretag och dess tjänster. LÄS MER
23. Musikbranschen och värdeskapande
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : .... LÄS MER
24. Kundens ansvar i serviceupplevelsen : En studie inom marknadsföring utifrån en servicecentrerad logik.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Diskussionen inom tjänstemarknadsföring har länge handlat om att klassificera skillnader mellan varor och tjänster i termer om greppbarhet. Senare forskning har visat på klassificeringens irrelevans och presenterat en servicecentrerad logik, där erbjudandet i sig spelar roll för värdet. LÄS MER
25. Kvalitet i Gymnasieskolan : Ett ServQual- och Totalkvalitetsperspektiv på gymnasieskolan
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Vi vill genom vår studie analysera de undersökningar som utförts av Linköpings kommun och Skolverket med hjälp av ServQual – modellen och Grönroos totalkvalitetsmodell som båda mäter kvalitet. Vi vill även jämföra de båda kvalitetsundersökningarnas syn på kvalitet samt hur de ser på eleven ur ett kundperspektiv. LÄS MER