Sökning: "tjänstemarknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 70 uppsatser innehållade ordet tjänstemarknadsföring.
16. Fastighetsmäklarföretagets marknadsföring och tilläggstjänster i tjänsteerbjudandet
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : En av de största affärerna vi gör i livet är förmodligen då vi köper bostad. Idag råder det en relativt hård konkurrens bland både fastighetsmäklarföretag och fastighetsmäklare. Det gäller därför att leverera tjänsten bättre än konkurrenterna, för att kunna bli ett framgångsrikt fastighetsmäklarföretag på dagens marknad. LÄS MER
17. Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem
Magister-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. LÄS MER
18. Entreprenörers förmåga att nå sin målmarknad
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The tourism industry is a young industry in Sweden but important for the economy and a large part of the field is mountain tourism. Marketing a place is called destination marketing, which has become a huge phenomenon and an important part of efforts for promotion in the tourism industry. LÄS MER
19. Idrottsklubbarnas nätverk
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Utifrån analysen av vår empiri stod det klart att idrottsklubbar kan analyseras utifrån tjänstemarknadsföringstriangeln och interaktionsmodellen. Analysen övergick i slutsats och innebar att vi skapade en ny modell som beskriver klubbens nätverk. Vi har valt att kalla den nätverksmodellen. LÄS MER
20. Personalen i frontlinjen som varumärkesbärare : En studie inom träningsanläggningar
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : The purpose of this research aims investigate whether front line personell are brand carriers who can affect the customers brand experience. This present study focuses on commercial fitness centers in Kalmar. Like brands, training is taking part in people’s everyday lives; fitness centers are offering the customer a wider range of group training. LÄS MER