Sökning: "tjänstemarknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 70 uppsatser innehållade ordet tjänstemarknadsföring.

  1. 16. Fastighetsmäklarföretagets marknadsföring och tilläggstjänster i tjänsteerbjudandet

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Angelica Jonsson; Tilde Malmo; [2013]
    Nyckelord :Services marketing; real estate agent; customer satisfaction; additional services; word-of-mouth; service offer; relationship marketing; homestaging; Tjänstemarknadsföring; fastighetsmäklare; kundtillfredsställelse; tilläggstjänster; word-of-mouth; tjänsteerbjudande; relationsmarknadsföring; homestaging;

    Sammanfattning : En av de största affärerna vi gör i livet är förmodligen då vi köper bostad. Idag råder det en relativt hård konkurrens bland både fastighetsmäklarföretag och fastighetsmäklare. Det gäller därför att leverera tjänsten bättre än konkurrenterna, för att kunna bli ett framgångsrikt fastighetsmäklarföretag på dagens marknad. LÄS MER

  2. 17. Skapandet av varaktiga kundrelationer : en studie av Länsförsäkringar Bergslagens kundbonussystem

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Sara Hallin; Therese Svensson; [2013]
    Nyckelord :försäkringsbranschen; kundbonus; kundrelationer; lojalitet; Länsförsäkringar Bergslagen; relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring;

    Sammanfattning : En växande tjänstesektor som får allt större betydelse och en ökad konkurrens om kunderna är den finansiella tjänstemarknaden. Denna förändring på den finansiella tjänstemarknaden har lett till ett skifte i synen på marknadsföring. LÄS MER

  3. 18. Entreprenörers förmåga att nå sin målmarknad

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sandrin Kandlan; Christine Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Entrepreneurs; Service marketing; Destination marketing; Mountain tourism; Entreprenörer; tjänstemarknadsföring; destinationsmarknadsföring; fjällturism;

    Sammanfattning : The tourism industry is a young industry in Sweden but important for the economy and a large part of the field is mountain tourism. Marketing a place is called destination marketing, which has become a huge phenomenon and an important part of efforts for promotion in the tourism industry. LÄS MER

  4. 19. Idrottsklubbarnas nätverk

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Andersson; Axel Bilfeldt; [2013]
    Nyckelord :episodsutbyten; sportmarknadsföring; interaktionsmodellen; Relationsmarknadsföring; tjänstemarknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Utifrån analysen av vår empiri stod det klart att idrottsklubbar kan analyseras utifrån tjänstemarknadsföringstriangeln och interaktionsmodellen. Analysen övergick i slutsats och innebar att vi skapade en ny modell som beskriver klubbens nätverk. Vi har valt att kalla den nätverksmodellen. LÄS MER

  5. 20. Personalen i frontlinjen som varumärkesbärare : En studie inom träningsanläggningar

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jessica Larsson; Vendela Tersén; [2012]
    Nyckelord :Personell in the front line; Brand; Service marketing; Communication; Fitness Centre; Servicescape; Personalen i frontlinjen; Varumärke; Tjänstemarknadsföring; Kommunikation; Träningsanläggning; Servicelandskap;

    Sammanfattning : The purpose of this research aims investigate whether front line personell are brand carriers who can affect the customers brand experience. This present study focuses on commercial fitness centers in Kalmar. Like brands, training is taking part in people’s everyday lives; fitness centers are offering the customer a wider range of group training. LÄS MER