Sökning: "ungdomar postmodernism"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden ungdomar postmodernism.
1. “[...]en lite mer djupare relation till andra och kanske liksom även till sig själv” : En studie av att arbeta med existentiell hälsa inom skolämnet idrott och hälsa
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien har varit att undersöka vilket behov och på vilket sätt elever upplever att existentiell hälsoundervisning i idrott och hälsa kan påverka deras upplevelser av empowerment. Frågeställningarna som uppsatsen besvarat är: 1. LÄS MER
2. Psykisk ohälsa i media : En kritisk diskursanalys av medias framställning av unga med psykisk ohälsa
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : Psykisk ohälsa bland unga ökar ständigt, tillsammans med de mediala debatterna kring ämnet. Media har en stark maktposition varför det är av vikt att kritiskt utforska massmedias framställning av det ökade folkhälsoproblemet. LÄS MER
3. Om ungdomars upplevelse av en konfirmandtid : Postmoderna ungdomars erfarenhet av undervisning och mässa
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Centrum för teologi och religionsvetenskapSammanfattning : Dagens samhälle präglas av postmodernism och sekularisering, det är ett samhälle som är komplext att leva i. Undersökningar och rapporter om ungdomarnas samtid vittnar om denna komplexitet och det är en samtid som är svårtolkad. LÄS MER
4. Relationen mellan "identitetskärnan" och postmoderniteten : En kvalitativ undersökning om relationer, identitet och postmodernism
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Vi har valt att genomföra denna studie då vi anser att det är ett ämne som är relevant då det inte finns så mycket tidigare forskning om sambandet mellan identitet, relationer och det postmoderna samhället. Problemformulering i denna studie är: Hur upplever 19–20-åriga ungdomar, av båda könen, identitetsskapande och relationer i det postmoderna samhället? Studien genomfördes i form av semistrukturerade intervjuer och på så sätt försökte vi förstå hur ungdomarna hanterar den komplexitet som ligger bakom de postmoderna identite-terna och deras skapelseprocess. LÄS MER
5. Kultursponsring som reklam : Inställningar och attityder ur ett mottagarperspektiv
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Ungdomar födda på 80-talet har visat sig ha en negativ inställning till reklam. Detta har gjort att företagen söker andra vägar för att nå denna målgrupp och en allt vanligare strategi har blivit att sponsra populära artister och evenemang, en form av kultursponsring. LÄS MER