Sökning: "uppfattning varumärke kund"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden uppfattning varumärke kund.
1. Lojalitet genom bonusprogram, en framgångsrik strategi? : En studie av servicenäringen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka värden som på längre sikt har avgörande betydelse för att engagera en kund med avseende på lojalitetsprogram. Metod: I studien användes en kvantitativ metod där en enkät med stängda svarsalternativ skickades ut till ca 30 000 respondenter. LÄS MER
2. Uppfattat eller inte? : En studie om omprofileringsproblematik vid uppfattningsgap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : På en marknad där fler och fler aktörer slåss om konsumenternas uppmärksamhet räcker det inte längre att konkurrera genom ett uppdaterat sortiment och aggressiv prissättning. Den ökade vikten av att förmedla mervärden till kunden har bidragit till att varumärkesbyggande fått ökad betydelse under de senaste åren. LÄS MER
3. Varumärket inifrån : En fallstudie på Sto Scandinavia
Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Problemformulering: Företag som agerar på mogna marknader använder ofta sitt företagsvarumärke för att differentiera sig. Ett varumärke byggs inte enbart upp genom kommunikation till kunden i form av annonser, skyltning och kampanjer. LÄS MER
4. SINNESMARKNADSFÖRING : Känner du igen doften av ett starkt varumärke?
M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Kan man känna, smaka, lukta, höra ett starkt varumärke? Eller kan man bara se det? Vi ville veta och bestämde oss för att ta reda på det, och det är resultatet du nu har i din hand. Vi har genom intervjuer med tre stora butikskedjor och dess butikschefer försökt få en klarare bild om hur de arbetar med det relativt nya sättet att marknadsföra sig på, genom sinnesmarknadsföring. LÄS MER
5. Hur marknadsför sig fastighetsmäklarbranschen genom sociala medier idag och hur skulle detta kunna utvecklas?
M1-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Hur marknadsför sig fastighetsmäklarbranschen genom sociala medier idag och hur skulle detta kunna utvecklas? Nivå: B-uppsats Författare: Jeanette Malmström Handledare: Jonas Molin, Lecturer, Ph.D. LÄS MER