Sökning: "utvärdering e-tjänster"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden utvärdering e-tjänster.

  1. 11. Utveckling av IT- Systemet Mina Vårdkontakter

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, teknik och matematik (-2012)

    Författare :Emy Ågren; [2013]
    Nyckelord :MVK; e- service; Usability; User friendly; Usability Testing; Evaluation of e- services; e- service; Användbarhet; Användarvänlighet; Användbarhetstester; Utvärdering av e- tjänster;

    Sammanfattning : Vårt samhälle har genomgått stora förändringar då det rör sig teknik. Många områden i dagens samhälle blev digitaliserade och Vården, vår hälsa blev inte ett undantag. LÄS MER

  2. 12. Konsekvenser av processorienterad e-tjänsteutveckling : med verksamhet och medarbetare i fokus

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för informatik

    Författare :Angelica Johansson; Åsa Josefsson; [2012]
    Nyckelord :process-orientation; implications; e-service; workshop; Flexite; the perspective of employees co-workers; the internal business perspective; municipality; sustainability; sustainable development; processorientering; konsekvens; e-tjänst; workshop; Flexite; medarbetarperspektiv; internt verksamhetsperspektiv; kommun; hållbar utveckling;

    Sammanfattning : Sammanfattning En utmaning för många kommuner i dagens digitala samhälle är att skapa effektiva och samhällsnyttiga e-tjänster för medborgare. Dessa e-tjänster skall förenkla kommunikationen mellan kommun och medborgare men också bidra till mer öppnare förvaltningar i kommunerna. LÄS MER

  3. 13. Hur långt når Norman? - En explorativ studie av designprinciper och designmönster för att skapa konceptuell design för e-tjänster som ska vara tillgängliga för den breda massan

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Cecilia Kroner Grogarn; Kristina Olin; Malin Sun Bursjö; [2011-09-07]
    Nyckelord :E-signering; E-tjänster; Designprinciper; Designmönster; Norman;

    Sammanfattning : Idag finns ett stort antal e-tjänster som riktar sig till breda användargrupper. Att designa e-tjänster anpassade för dessa grupper kan vara mycket komplicerat, men det finns metoder för att underlätta detta. Donald Norman beskrev 1983 ett antal principer för design av vardagsföremål. LÄS MER

  4. 14. Utvärderingsmetoder för e-tjänster : Användningsbaserad granskning av utvärderingsmetoderna Effektstyrning, DEVIS och Expertutvärdering

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Patrik Andersson; Erik Norén; [2011]
    Nyckelord :IS-utvärdering; utvärderingsmetod; utvärderingsmetodik; e-tjänst; DEVIS; Effektstyrning; Expertutvärdering;

    Sammanfattning : Syfte: Denna studie har två huvudsyften, ett praktiskt och ett akademiskt. Det praktiska huvudsyftet är att genomföra en utvärdering av e-tjänsten Nationella Exjobb-poolen (’xjobb.nu’) som drivs av Verket för Högskoleservice (’VHS’). LÄS MER

  5. 15. Utvärderingsperspektiv på en e-myndighet under utveckling

    D-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Martin Davidsson; Fabian Johansson; Henrik Samuelsson; [2007-04-25]
    Nyckelord :e-government; e-myndighet; kommunikation; utvärderingsmodeller;

    Sammanfattning : Myndigheter som levererar e-tjänster till sina användare har idag många olika modeller att utvärderas mot. Vår uppsats riktade sig mot en utvärdering och analys av några av dessa utvärderingsmodeller för e-myndigheter. LÄS MER