Sökning: "utvärdering e-tjänster"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden utvärdering e-tjänster.

  1. 6. Incorporating end user needs in e-Servicedevelopment at project level

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :ÅSA BJÖRNDAHL; [2016]
    Nyckelord :e-Service s ; e-Government; human-centered design HCD ; user-centered design UCD ; user needs; IT-development; e-tjänst er ; e-Government; människocentrerad utveckling; användarcentrerad utveckling; användarbehov; IT-utveckling;

    Sammanfattning : Syfte - Syftet med denna forskning är att främja förståelsen av hur slutanvändarbehov beaktas vid utformningen och genomförandet av offentliga e-tjänster. Metod - Forskningen genomfördes med en fallstudieapproach på Skatteverket, där fyra olika utvecklingsprojekt för e-tjänster undersöktes. LÄS MER

  2. 7. Kvalitetsutvärdering av offentliga e-tjänster : Hur kan en kvantitativ ansats användas kvalitativt?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Johan Segerström; [2016]
    Nyckelord :Offentliga e-tjänster; kvalitetsramverk; COBRA; utvärdering;

    Sammanfattning : I dagens elektroniska samhälle, e-samhället, har invånare hög förväntan och höga krav när det kommer till kvalitet på elektroniska offentliga tjänster, så kallade offentliga e-tjänster. För att uppfylla invånarnas förväntan och krav krävs det att e-tjänsterna utvärderas utifrån kvalitet. LÄS MER

  3. 8. Vad innebär nöjdhet med offentliga e-tjänster enligt användarna? : Kognitiva aspekter vid utvärdering av nöjdhet med enoffentlig e-tjänst som använts en längre tid tillbaka.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Gustavsson; [2015]
    Nyckelord :offentliga e-tjänster; kognition; användarnöjdhet; kundnöjdhet; långtidsminne; emotioner; .;

    Sammanfattning : Digitaliseringen i samhället har medfört att invånarna förväntar sig att offentliga förvaltningar ska erbjuda tjänster elektroniskt, s.k. offentliga e-tjänster. Sett från ett samhällsperspektiv finns det demokratiska och samhällsekonomiska vinster med att skapa bättre vägar mellan invånare och myndigheter. LÄS MER

  4. 9. E-tjänsteutveckling i små kommuner : En komparativ studie mellan två kommuner

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Philip Lovering; [2014]
    Nyckelord :Offentliga e-tjänster; e-tjänsteutveckling;

    Sammanfattning : Efter direktiv från en ny digital agenda av EU, anpassade regeringen sin handlingsplan för att ligga i linje med resten av EU. Regeringen satte även upp målet att bli bäst i världen på att använda sig av digitaliseringens möjligheter. För att kunna uppnå denna målsättning krävs insatser på nationell, regional och kommunal nivå. LÄS MER

  5. 10. An evaluation of platforms for open government data

    M1-uppsats, KTH/Data- och elektroteknik; KTH/Skolan för teknik och hälsa (STH)

    Författare :Johan Stråle; Helena Lindén; [2014]
    Nyckelord :open data; platform; government; municipality; PSI directive; CKAN; Socrata; OpenDataSoft; öppna data; plattform; myndighet; kommun; PSI-direktivet; CKAN; Socrata; OpenDataSoft;

    Sammanfattning : Municipalities and government agencies are producers of information that may be of interest to the public concerning areas such as population statistics, weather data and policy decisions. In the Digital Agenda, the Swedish Government emphasizes the importance for data to be spread and promotes the development and innovation of new e-services created by other parties than government agencies. LÄS MER