Sökning: "AUGUSTSSON"

Visar resultat 1 - 5 av 263 uppsatser innehållade ordet AUGUSTSSON.

  1. 1. Kaolin-based coating colors with different rheological and water retention properties : Runnability on a lab-and pilot scale

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörs- och kemivetenskaper (from 2013)

    Författare :Josefine Augustsson; [2023]
    Nyckelord :rheology; runnability; barrierperformance; multibarrier; nanoclay; Speswhite; Capim NP; viscosity; shear thinning; coating performance; reologi; körbarhet; barriärprestanda; multibarriär; nanolera; Speswhite; Capim NP; viskositet; skjuvförtunning; beläggningsprestanda;

    Sammanfattning : Food packaging plays a crucial role in protecting and storing food to keep the products fresh and reduce waste. There is a need to increase the number of paper packages in the food industry to meet the growing demand. LÄS MER

  2. 2. ”Vädret har fått fnatt, säger Olga Os” : En studie om fem bilderböckers didaktiska potential i förskolans undervisning om miljöproblem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Malin Augustsson; [2023]
    Nyckelord :Bilderbok; miljöproblem; didaktik; förskola; undervisning; ekokritik; troper; narratologi; texttyper; multimodal analys;

    Sammanfattning : Utbildningen i förskolan ska vara rolig, lärorik och förmedla en positiv framtidstro (Skolverket 2018, s. 5, 9) vilket kan vara problematiskt i förskolans undervisning om miljöproblem då det både kan vara skrämmande och oroande för barn (Ärlemalm-Hagsér 2022, s. 109). LÄS MER

  3. 3. How to Educate an Organization in Working with Security Topics from a User Experience Perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Felicia Gabrielii Augustsson; Anna Dahlström; [2023]
    Nyckelord :User centered design; threat analysis; security; experiential learning; gamification; interactive learning tool; the design process; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In today's rapidly evolving society, the pervasive influence of technology has profoundly transformed various aspects of human life, presenting both unprecedented opportunities and critical security challenges. To mitigate the risks of data breaches, malicious attacks, and overall cyber threats, companies have taken proactive measures by providing education and training to their employees in the areas of cyber security and software security. LÄS MER

  4. 4. Kvinnors rättigheter i Saudiarabien : En förklarande idéanalys utifrån senrentierism och liberalfeminism

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Statsvetenskap

    Författare :Julia Eineborg Schön; Sophie Augustsson; [2023]
    Nyckelord :Saudi Arabia; gender equality; reform; late rentierism; liberal feminism; women’s rights; development; Middle East; Saudiarabien; jämställdhet; reform; senrentierism; liberalfeminism; kvinnors rättigheter; utveckling; Mellanöstern;

    Sammanfattning : This study aims to analyze the development of women’s rights in Saudi Arabia by examiningthree reforms dated between the years of 2011 to 2022. The reforms revolve the progressmade within the subject and are therefore relevant to our paper. LÄS MER

  5. 5. Delade upplevelser och förändrade smaker : En kvantitativ studie om hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters attityder till restauranger

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Malin Augustsson; Isabelle Hedberg; [2023]
    Nyckelord :User-Generated content; Brand attitude; Attitude components; Restaurant; Purchase intention; Användargenererat innehåll; Varumärkesattityd; Attitydkomponenter; Restaurang; Köpintention;

    Sammanfattning : Forskningsfråga: I vilken grad påverkar användargenererat innehåll konsumenters tre dimensioner av attityder till företag i restaurangbranschen? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder till företag inom restaurangbranschen. Resultatet av att analysera de tre dimensionerna av attityder; kognition, affektion och konation kan hjälpa företag att förstå i hur stor grad användargenererat innehåll påverkar konsumenters varumärkesattityder. LÄS MER