Sökning: "vad är en gör en kommunikatör"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vad är en gör en kommunikatör.
1. Vad är en organisationsidentitet och hur kommuniceras den? : En kvalitativ studie om kommunikatörers relation till organisationsidentitet.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : A society with more organizations that want to reach out with their messages, as well as an increasingly changing role as a communicator form the background and the problem area of this study. This essay is placed within the area of organizational identity, more specifically how communicators communicate and maintain an organizational identity, and whether organizational identity can contribute to sensemaking within the organization. LÄS MER
2. Kugghjulets smörjmedel : Kommunikatörens funktion i en organisation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : What does a communicator do? That's a question that's not too unusual for those who doesn't work like one to ask when a communicator present their profession. That's why following case study with qualitative interviews examines how a public administration in Växjö kommun perceives the profession. LÄS MER
3. Vad gör kommunen på Facebook? Kommunala kommunikatörers kommunikation på Facebook och gensvaret från medborgarna kopplat till medborgarengagemang
Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att undersöka kommunala kommunikatörers kommunikation på kommunernas facebooksidor och medborgarnas gensvar på denna, med målet att förklara och förstå hur olika slags innehåll relaterar till variationer av engagemang. Detta har konkretiserats i forskningsfrågor om hur kommunernas kommunikatörer använder Facebook och hur de bemöter den respons de får av mottagarna, hur gensvaret ser ut i termer av kommentarer, gillanden och del-ningar samt hur olika inlägg på Facebooksidan relaterar till variationer av medborgarengagemang. LÄS MER
4. Journalisten, kommunikatören och dilemmat etik : En studie kring likheter och skillnader i uppfattning om rätt och fel
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : The purpose of this survey was to find out how news journalists and PR practitioners in the public sector interpret and apply the concept of ethics in their professional lives. With the help of qualitative interviews, we have investigated the similarities and differences in attitudes toward the ethical concept of the two professional groups, and also how important the personal attitude and the “inner ethical compass” are for the ethics applied in the work. LÄS MER
5. Kommunikatören inte bara ”nice to have” utan ”need to have” : En jämförande studie av kommunikatörens upplevda yrkesstatus i privat respektive offentlig sektor
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Vårt samhälle idag präglas av ett ökat flöde av varor, tjänster och information och avståndet till världen runt omkring oss krymper. För organisationer innebär detta att kravet på effektivitet har blivit ett faktum och i samband med information kan begreppet strategisk kommunikation vara nyckeln till framgång. LÄS MER