Sökning: "vad är en gör en kommunikatör"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden vad är en gör en kommunikatör.

  1. 1. Vad är en organisationsidentitet och hur kommuniceras den? : En kvalitativ studie om kommunikatörers relation till organisationsidentitet.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Wilma Andersson; Emma Brunander-Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :Organization communication; organizational identity; communication professionals; sensemaking and focus group interview.; Organisationskommunikation; organisationsidentitet; kommunikatör; meningsskapande och fokusgruppsintervju.;

    Sammanfattning : A society with more organizations that want to reach out with their messages, as well as an increasingly changing role as a communicator form the background and the problem area of this study. This essay is placed within the area of organizational identity, more specifically how communicators communicate and maintain an organizational identity, and whether organizational identity can contribute to sensemaking within the organization. LÄS MER

  2. 2. Kugghjulets smörjmedel : Kommunikatörens funktion i en organisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emmy Ekman; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : What does a communicator do? That's a question that's not too unusual for those who doesn't work like one to ask when a communicator present their profession. That's why following case study with qualitative interviews examines how a public administration in Växjö kommun perceives the profession. LÄS MER

  3. 3. Vad gör kommunen på Facebook? Kommunala kommunikatörers kommunikation på Facebook och gensvaret från medborgarna kopplat till medborgarengagemang

    Magister-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Madeleine Wendel; [2017-09-04]
    Nyckelord :sociala medier; Facebook; kommun; medborgarengagemang; kommunikatör;

    Sammanfattning : Syftet med denna magisteruppsats är att undersöka kommunala kommunikatörers kommunikation på kommunernas facebooksidor och medborgarnas gensvar på denna, med målet att förklara och förstå hur olika slags innehåll relaterar till variationer av engagemang. Detta har konkretiserats i forskningsfrågor om hur kommunernas kommunikatörer använder Facebook och hur de bemöter den respons de får av mottagarna, hur gensvaret ser ut i termer av kommentarer, gillanden och del-ningar samt hur olika inlägg på Facebooksidan relaterar till variationer av medborgarengagemang. LÄS MER

  4. 4. Journalisten, kommunikatören och dilemmat etik : En studie kring likheter och skillnader i uppfattning om rätt och fel

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anna Nyberg; Emma Gabrielsson; [2016]
    Nyckelord :Ethics; PR practitioner; journalist; journalism; public relations; truth; Etik; kommunikatör; journalist; journalistik; PR; sanning;

    Sammanfattning : The purpose of this survey was to find out how news journalists and PR practitioners in the public sector interpret and apply the concept of ethics in their professional lives. With the help of qualitative interviews, we have investigated the similarities and differences in attitudes toward the ethical concept of the two professional groups, and also how important the personal attitude and the “inner ethical compass” are for the ethics applied in the work. LÄS MER

  5. 5. Kommunikatören inte bara ”nice to have” utan ”need to have” : En jämförande studie av kommunikatörens upplevda yrkesstatus i privat respektive offentlig sektor

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Charlotta Kjerrman; Maria Larsson; Nikolina Vorkapic; [2008]
    Nyckelord :private sector; public sector; communicator; professional status; motivation factors and hygiene factors; privat- och offentlig sektor; kommunikatör; yrkesstatus; motivations- och hygienfaktorer;

    Sammanfattning : Vårt samhälle idag präglas av ett ökat flöde av varor, tjänster och information och avståndet till världen runt omkring oss krymper. För organisationer innebär detta att kravet på effektivitet har blivit ett faktum och i samband med information kan begreppet strategisk kommunikation vara nyckeln till framgång. LÄS MER