Sökning: "varumärke finansiella resultat"
Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden varumärke finansiella resultat.
11. Skilda världar : Ett gemensamt språk och visualisering för implementering av designtänkande genom strategisk ekonomistyrning.
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : ”The language of management is money”, har någon sagt. I affärslivet gäller det att veta vilka åtgärder som lönar sig. Vi har i vår uppsats fokus på design som en strategisk resurs; skapande av mervärde. Kunskapsbaserade tillgångar, är mycket viktiga för företagens framgång i dagens hårda konkurrenssituation. LÄS MER
12. Goodwill inom reseföretagskoncerner : Effekter av IASBs nya rekommendationer
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Definition av goodwill enligt IFRS/IAS 2005: ”Goodwill som förvärvas i ett rörelseförvärv kan ses som en betalning för framtida ekonomiska fördelar som inte går att enskilt identifiera och heller inte redovisas separat.” ”I företagsekonomiskt hänseende är goodwill det immateriella värde som representeras av ett företags namn och rykte, varumärke, kundkrets etc. LÄS MER
13. Gammal blir som ny - en fallstudie om ICA:s möjlighet till förbättring av organisationens nuvarande styrsätt
C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Grunden till all ekonomi är att det råder knapphet om resurser. Detta innebär att de resurser som finns måste användas så effektivt som möjligt. Idag har många företag fått upp ögonen för betydelsen av andra, icke-finansiella, variabler att ta hänsyn till i valet av styrsystem, förutom de finansiella. LÄS MER
14. Synergieffekter inom eldistributionen i Sverige- en fallstudie av Sydkraft, Vattenfall och Birka Energi
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Det har skett stora omstruktureringar och förändringar inom den svenska elmarknaden sedan avregleringen och elmarknadsreformen 1996. En omfattande konsolidering har skett inom alla led i värdekedjan, både i form av vertikal och horisontell integration. LÄS MER