Sökning: "varumärke finansiella resultat"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden varumärke finansiella resultat.

  1. 6. Icke-finansiella prestationsmått -inom elmarknadsbranschen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yvonne Sigvardsson; Lina Valingsten; [2010-06-21]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Föreliggande studie kommer att handla om hur icke- finansiella prestationsmått kommer till uttryck inom elmarknadsbranschen. Elmarknadsbranschen har genomgått stora förändringar sedan avregleringen år 1996 och är därför särskilt intressant att undersöka. LÄS MER

  2. 7. Värdering av kundavtal, varumärke och andra immateriella tillgångar i samband med förvärv enligt IFRS 3 och IAS 38 - Hur tillämpas dessa regler i praktiken?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dagmara Czura; [2009-09-03]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Immateriella tillgångar såsom kundrelationer, varumärke och teknologier utgör ofta den drivande faktorn för att ett företag beslutar att förvärva ett annat företag. Sådana tillgångar representerar ofta en väsentlig del av förvärvade värde. År 2005 infördes en ny reglering gällande upprättande av koncernredovisningar. LÄS MER

  3. 8. En detaljhandelsexpansion till Storbritannien - En finansiell analysav Clas Ohlsons etablering i London

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jens Krönström; Johan Eriksson; Patrik Ek; [2008-04-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detaljhandelsmarknaden i Europa har vuxit sig allt starkare samtidigt har konkurrenssituationen ökat. Globaliseringen har medfört att gränsdragningen mellan länder minskat och internationalisering av detaljhandelsföretag har blivit allt vanligare. Clas Ohlson har med sin expansion i Norden stärkt sitt varumärke. LÄS MER

  4. 9. Intellektuellt kapital i publika företag

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Jonas Cantby; Dan Emterhag; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Många företag har idag ett värde som vida överstiger värdet på de redovisa-de tillgångarna och som inte kan synliggöras som tillgångar i den traditionella redovis-ningen. Detta har skapat begreppet Intellektuellt Kapital. LÄS MER

  5. 10. Framgång i sociala företag En studie av hur frmgång kan definieras och uppnås i sociala företag

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna-Karin Jönsson; Sabina Ridelberg; [2007-01-23]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Dagens utveckling mot att företag i allt större utsträckning betonar och lyfter fram sociala målsättningar är problematisk då den ställer andra krav på företags arbetssätt än då vinstperspektivet står i fokus. Hur man som företag arbetar mot sociala mål på ett framgångsrikt sätt har inte belysts i utmärkande grad inom litteraturen och därför kommer denna uppsats att försöka granska denna problematik. LÄS MER