Sökning: "varumärkeskoncept"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet varumärkeskoncept.

  1. 1. Nedåtgående vertikala produktlinjebreddningar : en litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jonas Kibreab; Mattias Åkerblom; [2018]
    Nyckelord :marknadsföring; produktlinjebreddningar; varumärkeskoncept; vertikala; litteraturöversikt; marknadsandelar;

    Sammanfattning : Nedåtgående vertikala produktlinjebreddningar (NVP) är ett sätt för företag att nå ut till konsumenter som inte har betalningsviljan för dess nuvarande produkter. NVP görs genom att minska kvaliteten på en produkt inom en viss produktlinje och sedan sälja den till ett lägre pris. LÄS MER

  2. 2. "Mina drömmars stad": En kvalitativ studie av Stockholms marknadsföring

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nike Larsson; [2012]
    Nyckelord :konsumtion; City branding; retorik; strategisk kommunikation; Stockholm; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globaliserade värld utvecklar allt fler städer varumärkeskoncept för att kunna stå sig i den internationella konkurrensen om arbetskraft, besökare och investeringar. Städer marknadsförs idag till stor del efter ekonomiska principer, där man på olika sätt försöker göra staden ”säljbar” och attraktiv inför omvärlden. LÄS MER

  3. 3. Förändringar i varumärkeskoncept : En studie av SVT:s förändringsarbete

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Sara Davidsson; Elin Vingeskog; [2011]
    Nyckelord :Varumärken; SVT; Public Service; varumärkets beståndsdelar; varumärkeskontinuitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att analysera hur SVT jobbar med och använder sig av förändringar i koncept och om detta i sin tur påverkar varumärket. Vi vill se till det unika i SVT:s situation i och med deras public serviceuppdrag och om detta påverkar arbetet med programmen. LÄS MER

  4. 4. Hur country of origin som en del av ett varumärkeskoncept påverkar ett företags internationaliseringsbeslut : En fallstudie av företaget Boomerang

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mia Ekholm; Johanna Schmidt; [2011]
    Nyckelord :Country of Origin; Varumärkeskoncept; Internationalisering; Nationsimage; Boomerang;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att genom en fallstudie av företaget Boomerang utreda hur ett varumärkeskoncept med en stark koppling till företagets ursprungsland påverkar beslutsfattandet kopplat till företagets internationalisering. Med avstamp i det teoretiska ramverket där det beskrivs hur country of origin som en del av ett varumärkeskoncept kan påverka ett företags internationalisering genomfördes intervjuer med Boomerangs VD och med företagets marknadschef. LÄS MER