Bilden av BoStaden EN KVALITATIV TEXTANALYS AV BOSTAD2021 EXTERNA KOMMUNIKATION

Detta är en Kandidat-uppsats från Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

Sammanfattning: Examensarbete: 15 hp Program: Medie- och kommunikationsvetenskapsprogrammet Nivå: Grundnivå Termin/år: Ht/2017 Handledare: Orla Vigsö Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 60 Antal ord: 16 200 Syfte: Beskriva och analysera hur boende, bostäder och bostadsområden presenteras i byggaktörers marknadsföringsmaterial för nybyggnationer i samband med BoStad2021. Teori: Gentrifiering, den kreativa klassen och narrativitet. Metod: Semiotik och kvalitativ textanalys. Material: Byggaktörers hemsidor som finns på hemsidan för BoStad2021. Resultat: Studiens huvudsakliga resultat visar att gentrifiering, den kreativa klassen och narrativitet kan ses i byggaktörernas marknadsföringsmaterial. Även om presentationerna skiljer sig åt mellan boende, bostäder och bostadsområden så är ändå samma teman och narrativ återkommande i alla tre frågeställningsområden.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)