Implementation and Performance Analysis of Information Communication between Traffic Simulation and Emission Estimation Systems

Detta är en Master-uppsats från KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

Sammanfattning: Transport är en av de snabbt växande områden och i direkt samband med den sociala ekonomiska tillväxten i ett land. Och samtidigt är det en av de största källorna till utsläpp produktion, som har en enorm påverkan på den globala miljön och alla levande varelser. För närvarande använder metoder för skattning av utsläpp är mycket dyra och endast använda en eller två gånger per år. Men vi kan beräkna utsläppen i realtid med hjälp av trak simulator tillsammans med uppskattning system. Målet med detta examensarbete är att utveckla prestanda effektiv kommunikationsplattform mellan KTH-TPMA trak simulator och uppskattning för att mäta online utsläpp. För att bygga upp den kommunikationsplattform Olika simuleringsmodeller, arkitektur av KTH-TPMA trak simulator (dvs objekt hierarki och relationer, olika objekt interaktioner modeller händelse hantering mekanismen, och objektet uppdatera huvudmän), kommunikation middleware för heterogena miljöer, och olika uppskattning modeller studeras och undersökas. Meddelandet plattform genomförs med hjälp av CORBA och SOA (dvs. Web Service). I CORBA, synkron och asynkron (dvs uppskjutna synkron) kommunikationsmetoder genomförs. Traken simulator kan utbyta information på tre olika sätt, det vill säga enskilda, insamling och tråd meddelande lägen. För att ta reda på det optimala sättet mellan dessa två ansökningar olika fordon efterfrågan och vägnätet kongurationer används för att mäta kommunikation temne. Och utvärdera dessa kommunikation gånger för att ta reda på effektiv kommunikation metod. Efter utvärdering nner vi att CORBA asynkron kommunikation är det mest effektiva avseende på fjärrkontrollen meddelande temne. Men synkron kommunikation är bättre för exakt utsläppsvärdet.

  HÄR KAN DU HÄMTA UPPSATSEN I FULLTEXT. (följ länken till nästa sida)