Sökning: "AI-tjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet AI-tjänster.

  1. 1. Hur AI-tjänster för kundupplevelser i organisationer kan skapa nytta : en intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Hasanein Al Yassiri; [2023]
    Nyckelord :AI; CX; AI CX; artificiell intelligens; AI-investeringar; kundupplevelse; affärsnytta; verksamhetsnytta;

    Sammanfattning : Abstract Organisationer investerar numera i artificiell intelligens inom området kundupplevelser, så kallat customer experience, CX. CX är kundernas eller användarnas holistiska uppfattning av ett företag, organisation eller varumärke under hela kundresan, som omfattar planering av köp, genomförande av köp och upplevelsen efter ett köp, i synnerhet kundens köpresa. LÄS MER

  2. 2. BANKKUNDERS INSTÄLLNING TILL AI-BASERADE TJÄNSTER : En kvantitativ marknadsundersökning om svenska kunders inställning till användning av AI inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Axelina Skantz; Urcil Ngongo; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts med syftet att undersöka svenska privatkunders inställning till AI-baserade banktjänster och vidare undersöka om de demografiska faktorerna ålder, köneller utbildning utgör en betydande skillnad på inställningen. Bankkundernas inställning till övergången av allt mer automation och AI-baserade lösningar inom banken är viktig och kan påverkas av faktorer såsom förtroende, användar   nytta samt tjänstens syfte. LÄS MER

  3. 3. AI som medskapare : En designvetenskaplig och visuell etnografisk studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Yrla Backlund; [2023]
    Nyckelord :AI; medieproduktion; audiovisuell; designvetenskap; artificiell intelligens; estetiskt;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker vad som kan bedömas som positiva och negativa aspekter med användningen av AI i skapandet av ett audiovisuellt verk. Den undersöker specifikt hur AI kan vara till hjälp för en medieproduktionsstudent utan tidigare erfarenhet av AI. LÄS MER

  4. 4. Can Commercially available AI services reduce costs within the media analysis industry? : A case study

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Natasha Donner; Axel Stemme; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; Automation; ChatGPT; Customer Support; GPT3; Artificiell intelligens; Automatisering; ChatGPT; Kundtjänst; GPT3;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines the potential advantages of implementing artificial intelligence (AI) services in the context of customer support. With the rise of chatbots utilizing Natural Language Processing (NLP), AI has recently become a widely debated topic. LÄS MER

  5. 5. Study of AI Service Providers in IT Consulting, Marketing, and Law

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Aren Hovsepyan; Kevin Johansson; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; AI; professional service firms PSFs ; AI services; IT consulting; marketing; legal services; Gioia analysis; sector-specific analysis of AI services; automation; augmentation; intermediaries; Artificiell intelligens; AI; professionella tjänsteföretag PSFs ; AI-tjänster; IT-rådgivning; marknadsföring; juridiska tjänster; Gioia analys; sektorspecifik analys av AI-tjänster; automatisering; augmentation; mellanhänder;

    Sammanfattning : This study employs a Gioia analysis to investigate the AI services offered within three distinct professional service sectors in Sweden: IT consulting, marketing, and legal services. Utilizing a list of companies from a prior KTH project and publicly accessible information, we applied a cross-sectoral Gioia analysis to systematically categorize, compare, and understand the types of AI services provided and how these offerings differ between sectors. LÄS MER