Sökning: "Alexandra Bylund"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Alexandra Bylund.

  1. 1. Rektorers sätt att organisera det systematiska kvalitetsarbetet i förskolan : och anställdas uppfattning av uppdraget

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Alexandra Bylund; Terese Mårtensson; [2021]
    Nyckelord :Förskola; förskollärare; kvalité; rektor; systematiskt kvalitetsarbete; uppdrag; yrkesroll;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att få förståelse för hur rektorerna organiserar det systematiska kvalitetsarbetet och hur de anställda förstår detta arbete relaterat till sin yrkesroll. Det systematiska kvalitetsarbetet är någonting som kontinuerligt och systematiskt ska genomföras i förskolan. LÄS MER

  2. 2. Organisationsidentitet och ranking : En kvalitativ studie om hur uppfattningen av kommuners organisationsidentitet förändras av ranking

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Annica Bylund; Alexandra Eriksson; [2021]
    Nyckelord :ranking; multiple rankings; organizational identity; social identity; social comparison; ranking; multipla rankingar; organisationsidentitet; social identitet; sociala jämförelser ;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Organisationsidentitet och ranking. En kvalitativ studie om hur uppfattningen av kommuners organisationsidentitet förändras av ranking. LÄS MER

  3. 3. Att kommunicera genom logotyp : ”The boobie necklace effect”

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Alexandra Bylund; Louise Graham; [2018]
    Nyckelord :Service business; Service company; Service companies; Graphic profile; Graphic Charter; Logo; Colour; Typography; Symbols; Semiotics; Tjänsteföretag; Grafisk profil; Logotyp; Perception; Färg; Typografi; Symboler; Semiotik;

    Sammanfattning : Syfte: Att utformning av logotyp har stor vikt för företagets identitet är allmän känt, men detär minst lika viktigt för ett företag att ha en logotyp som kan förmedla deras budskap ut tillkonsument. Syftet med detta arbete blev därmed att analysera hur de atmosfäriska stimulivariabler,färg, typografi och symbol, påverkar konsumentens uppfattning av logotypensavsedda kundbudskap inom tjänsteföretag. LÄS MER