Sökning: "Anna Ivarsson"
Visar resultat 21 - 25 av 30 uppsatser innehållade orden Anna Ivarsson.
21. ”Det ska vara så roligt ute att barnen inte vill gå in” : - En studie om hur utomhusmiljön används i några förskolor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på vilken syn ett antal förskollärare hade på utomhusmiljön som ett pedagogiskt verktyg i förskolan. Studien genomfördes med några lärare som arbetar på förskola. Data samlades in genom en enkät som svarades av 63 förskollärare. LÄS MER
22. Är det IT-branschen som väljer bort kvinnor eller kvinnor som väljer bort IT-branschen?
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : .... LÄS MER
23. Mobilapplikationer : Framtidens väg till kundlojalitet?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Utvecklingen på den teknologiska marknaden har kommit att påverka företag i en allt större utsträckning då marknadsföring på Internet blivit allt viktigare. Den ökade använd-ningen av smartphones har bidragit till att fler och fler människor ständigt är uppkopp-lade vilket i sin tur har öppnat upp för nya sätt för företag att skapa relationer och att inte-ragera med sina kunder. LÄS MER
24. När blir det aktivt att vara passiv? : en studie om varför det inte byggs fler passivhus i Sverige
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Energianvändningen i Sverige måste minskas, eftersom den bidrar till stora utsläpp av växthusgaser som påverkar vårt klimat negativt. Byggnadssektorn bidrar starkt till dessa utsläpp, eftersom 40 procent av Sveriges energianvändning kommer från bostäder och lokaler. LÄS MER
25. "Hellre ett välfyllt sparkonto än en välfylld garderob"? En studie om hur en lågkonjunktur påverkar den unga konsumentens modeshopping.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att undersöka hur en lågkonjunktur påverkar unga konsumenters modeshopping. Metod: I vår studie har vi använt oss av grundad teori som metod där empirin således styr teorin. LÄS MER