Sökning: "Categorization of service"

Visar resultat 16 - 20 av 65 uppsatser innehållade orden Categorization of service.

  1. 16. Processtyrningens påverkan på medarbetares resultat i ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Björck; Carl Ericson; [2020]
    Nyckelord :Mangment controll; Service company; Processes; Non-financial measurement; Opex; Process orientation; Ekonomistyrning; Tjänsteföretag; Processer; Icke finansiella nyckeltal; Opex; Processorientering;

    Sammanfattning : Processorientering är en organisationsform som fokuserar på processer istället för hierarkier. Inom organisationsformen processorientering styrs organisationen med processtyrning som innefattar ett antal komponenter som ska ge styreffekter och driva företagets resultat. LÄS MER

  2. 17. The management of dynamic service innovation capabilities in different types of service innovation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Bilal El Ghalbzouri; Michiel Dröge; [2019]
    Nyckelord :Service innovation management; service innovation process; archetypes of service innovation; dynamic service innovation capabilities; service resources; knowledge integration; service delivery design; service offering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Research questions: Which dynamic service innovation capabilities are used in different types of service innovation? How are they used in the different types? And why does their application vary? Methodology: The study has been conducted through investigating multiple cases within a single case company and followed a qualitative research strategy to identify (the application of) dynamic service innovation capabilities in the archetypes of service innovation. The data was collected through a combination of unstructured and semi-structured interviews and analysed based on the approach presented by Eisenhardt (1989). LÄS MER

  3. 18. Hur skapas och utvecklas tillit i en förhandlingsprocess? : En studie inom B2B-marknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Isabelle Sjölander; Matilda Östling; [2019]
    Nyckelord :tillit; förhandlingar; B2B; integrativ förhandling; distributiv förhandling;

    Sammanfattning : Titel: Hur skapas och utvecklas tillit i en förhandlingsprocess? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Isabelle Sjölander och Matilda Östling Handledare: Akmal Hyder och Michelle Rydback Datum: 2019 – juni Syfte: Syftet är att öka förståelsen för hur tillit skapas och utvecklas i en förhandlingsprocess inom B2B-marknaden.. LÄS MER

  4. 19. Släpp kontrollbehovet och låt automatiken göra jobbet : En kvalitativ studie om hur ett gränssnitt kan effektivisera publiceringsprocessen

    L2-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Jessica Frithiof; Josefine Liljeblad; [2018]
    Nyckelord :Administration tool; DeLone and McLean IS Success Model; utility; content management system CMS ; user experience; qualitative research; case study; digitalization; news publishing; Administrationsverktyg; DeLone and McLean IS Success Model; användbarhet; content management system CMS ; användarupplevelse; kvalitativ studie; fallstudie; digitalisering; nyhetspublicering;

    Sammanfattning : Denna studie och uppsats har behandlat samt fokuserat på att synliggöra användarproblem och bearbeta dessa genom bakomliggande teorier kring olika systemegenskaper. Studien utgår från det aktuella administrationsverktyget Everyware. Verktyget Everyware används idag av tidningar och mediehus för att bygga upp och underhålla webbtidningar. LÄS MER

  5. 20. Brukarinflytande inom äldreomsorgen : En kvalitativ studie om socialarbetares upplevelser av brukarinflytande inom äldreomsorgen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Saja Al-Subahi; [2018]
    Nyckelord :User participation; influence; elderly; social service officer; Brukarinflytande; inflytande; äldre; biståndshandläggare;

    Sammanfattning : User participation within social work has caught more attention in the public sector of Sweden. The aim of this study is to gain understanding of how user participation as taking into consideration in the field of care for the elderly. LÄS MER