Sökning: "Cultural and Social Intelligence"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden Cultural and Social Intelligence.

  1. 1. Why are some people better than others? : Is it because of their cultural background, personal competence, or company’s influence?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Abdul Rafay; Elanur Ozbutun; [2023]
    Nyckelord :Cross-cultural communication; Individual competence; Culture; Company influence; International Business; Intercultural interactions; Negotiations; Cultural and Social Intelligence; Success;

    Sammanfattning : In the last few decades, due to the exponential rise in interconnectivity and globalization the importance of cross-cultural communication has been a hot topic to research more about. Due to this increase and more frequent interactions business individuals have started giving cross-cultural environments the attention it needs to address the challenges at hand. LÄS MER

  2. 2. Framtida Teknologier: Relationen mellan maskin och människa

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Wadie Alhasan; Evelina Båge; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tekniken har de senaste decennierna blivit allt mer inkorporerad i vårt moderna samhälle ochtillvaro och påverkat hur vi lever. Många nya tekniker uppmärksammas ofta med förundran ellerkritik, för att sedan efter hand gradvis integreras i vår vardag. LÄS MER

  3. 3. Entrepreneurial Ecosystem Challenges for AI Startups Internationalization : Evidence from Emerging Markets Case Studies

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hansika Dahanayake; Claudia Bih Muna; [2022]
    Nyckelord :Internationalization Process; AI Startups; Startups; Entrepreneurial Ecosystem; Social Entrepreneurial Ecosystem; Material Entrepreneurial Ecosystem; Cultural Entrepreneurial Ecosystem; Africa; South Africa; Nigeria;

    Sammanfattning : The process of internationalization may be more difficult for emerging markets' artificial intelligence startups (AI startups) due to several challenges. These challenges include weak institutions, limited financial support, political instability, lack of adequate local infrastructure. LÄS MER

  4. 4. Offentliga myndigheters stödprogram för AI i Sydkorea – möjligheter eller hinder? : En kvalitativ intervjustudie om spridningen av AI-teknik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Emma Bergqvist; [2022]
    Nyckelord :artificiell intelligens; innovation; technology diffusion;

    Sammanfattning : Artificial intelligence is one of the main technologies driving what is predicted to be the greatest revolution of human history and is seen as a new general purpose technology. This study aims to examine the role of governmental authorities in the diffusion of AI technology and how cultural aspect may influence. LÄS MER

  5. 5. Sambandet av Business Intelligence och digital teknik på digital marknadsföring inom universitets informationssystem : En kvalitativ studie som undersöker hur användningen av business intelligence och digital teknik påverkar universitetets digitala marknadsföring i relation till lärosätets informationssystem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Felix Reveman; Leo Listerman; [2022]
    Nyckelord :Business intelligence; digital marketing; information system; digital media; digital technology; data analysis; Business intelligence; digital marknadsföring; informationssystem; digital media; digital teknik; dataanalys;

    Sammanfattning : Digital media används av miljontals människor dagligen för att använda olika tjänster. Den digitala utvecklingen är något som universitet kan utnyttja för att på ett smidigare sätt nå ut till sökande studenter samt redan studerande på universitetet. LÄS MER