Sökning: "D- kreativitet"

Visar resultat 21 - 25 av 31 uppsatser innehållade orden D- kreativitet.

  1. 21. Från konform till originell Ett postmodernt kollage om kreativa processer

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Knubbe; [2007-04-11]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Avsikten med denna studie var att utreda frågan: Vilka är de immateriella förutsättningarna i kreativa processer när de omvandlar något från konformt till originellt? Det primära syftet med att göra en undersökning på just det området var att kunna öka möjligheterna till att upprätthålla önskärd kreativitet, vilket enligt studiens resonemang kan understödja problemlösning samt i bästa fall leda från konformitet till originalitet. Undersökningen hade en så kallat abduktiv prägel vilken byggt på att olika teorier och empiriska exempel tillåtits växelverka isträvan att nå målet som beskrevs i föregående stycke. LÄS MER

  2. 22. Marknadschefens bästa vän i framtiden

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Nilsson; Jessica Nylander; [2007-01-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att fastställa en strategi – det är fokus för denna uppsats. För företag i en starkt föränderlig bransch blir långsiktig fokusering mycket betydelsefullt. LÄS MER

  3. 23. Kan styrmetoders utformning minska sjukfrånvaron och förbättra arbetssituationen?

    Magister-uppsats, Institutionen för beteendevetenskap

    Författare :Ingrid Berner; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Globaliseringen och det vi idag kallar kunskapssamhället innebär stora förändringar med ökade krav inom de allra flesta branscher och i de allra flesta länder. Den nya tiden påverkar ledarskapet, ledarnas situation och den påverkar medarbetarskapet - enskilt och i arbetsteamet. LÄS MER

  4. 24. Den personliga kreativiteten: Kreativitet är vad du uppfattar och beror på dina egna erfarenheter

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Hasselberg; Hanna Schönning; [2007]
    Nyckelord :Advertising creativity; creativity and efficiency; consumer related creativity; driving forces behind creativity; creativity and purchase intentions;

    Sammanfattning : Previous research within the field of advertising creativity has been based on the point of view of professional advertisers, deciding the norms of creativity without wondering how consumers define creativity. Thus, the main purpose of our thesis has been to investigate which dimensions advertising creativity consists of and the driving forces behind them. LÄS MER

  5. 25. Tre kunskapsområde i matematik

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Maryam Ghasedi; [2007]
    Nyckelord :Progression; Läromedel; Lilla Mattestegen; Mattestegen; Problemlösning; Taluppfattning; Rumsuppfattning;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har som syfte att studera progressionen i följande läroböcker; (a) Lilla Mattestegen första till sjätte boken (Jakobson och Marand, 2005a-f) och (b) Mattestegen (Backström och Rosenlund, 2003a-d), inom tre kunskapsområden; problemlösning, taluppfattning och rumsuppfattning. Genom att utgå från de mål som skolverket har satt upp för åk 5 och de teoretiska förkunskaper inom de tre kunskapsområden, undersöks de kunskaper som krävs för att lösa tre räkneuppgifter i Mattestegen B Höst/Vår Steg 5-8 (Backström och Rosenlund, 2003d). LÄS MER