Sökning: "David Nordlund"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden David Nordlund.
1. Examining the Effects of Economic Crises on Firm Leverage: Insights from Financial Institutions and Information Technology Companies Listed on the Swedish Stock Markets
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Numerous studies have examined factors influencing a company's capital structure, but most focus on non-financial firms and neglect the distinct characteristics of financial institutions. Furthermore, little research exists on the Swedish financial and information technology markets despite their special market conditions, important global position and unique capital structures of their belonging companies. LÄS MER
2. Fault-Tolerant Over-the-Air Federated Learning with Clustered Aggregation : Using a hierarchical architecture with hybrid digital and analog communication, to deal with byzantine users in Federated Learning over wireless networks.
Master-uppsats, Linköpings universitet/KommunikationssystemSammanfattning : Rapid advancements in modern AI applications have placed unprecedented demands on large-scale connectivity and data aggregation. The vision of Internet-of-Things (IoT) is supported by a massive amount of distributed sensors and wireless devices that generate useful data for these applications. LÄS MER
3. Skivbolagens ledarskap : Majorbolagens ledarskap i den kreativa processen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att göra en kartläggning av ledarskapets roll i den kreativaprocessen inom majorbolagens organisationsstrukturer, samt på vilka sätt ledarskapet styr denkreativa processen. Ledarskapets betydelse i den kreativa processen diskuteras kring olikasituationer samt omgivningen och dess krav som styr marknaden och dess förutsättningar. LÄS MER
4. Varumärkesidentitet i det nya medielandskapet : En fallstudie i Eytys visuella bildkommunikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur ett modeföretag skapar en varumärkesidentitet genom visuell bildkommunikation i det nya medielandskapet. Uppsatsen bygger på en fallstudie av modeföretaget Eytys visuella bildkommunikation på den digitala kommunikationskanalen Instagram. LÄS MER
5. Upplevelser av rockmusik – en explorativ studie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : This study explored emotional experiences reported by 24 subjects who listened to two rock-tunes, Debaser and Paranoid, played by the Pixies and Radiohead, respectively. The subjects filled in a questionnaire, comprising quantitative as well as qualitative items, about their somatic reactions, feelings and thoughts about the tunes. LÄS MER