Sökning: "Designprocessen för Interaktionsdesign"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden Designprocessen för Interaktionsdesign.
1. Re-design and usability improvement of Arvue : an AR application displaying house models in their real context
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Building your own house may be the biggest decision and greatest investment of your life, which calls for an informed decision regarding the house design. However, two-dimensional drawings may lack external context and might, for untrained eyes, not communicate how the house will look on its intended site. LÄS MER
2. Gym, en obekväm plats? : En kvalitativ studie om gränssnitt kan förbättra kvinnors upplevelse av gym.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Gym har historiskt sett vart något som setts som manligt och varit till för bara män, men nu har även kvinnor tagit plats på ytan. Gym är fortfarande mansdominerat och det går att se en uppdelning hur kvinnor och män använder gymmets yta, där männen brer ut sig runt de fria vikterna och kvinnorna håller sig oftast till gruppass eller maskiner. LÄS MER
3. Alla är designers : En kvalitativ studie om hur användare involveras i designprocessen genom Participatory Design
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna studie har skett i samarbete med Begripsam genom projektet Våra röster ska höras. Studien har undersökt hur Participatory Design kan understödja en informationsdesignsprocess och vilka element som behövs i ett digitalt tillgängligt författarverktyg för att personer med funktionsnedsättning ska kunna bidra med sin berättelse. LÄS MER
4. Rollen av interaktionsdesign i odling : Hur användarvänliga gränssnitt kan öka effektivitet och tillgänglighet i smarta odlingar
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Människan står inför en eventuell livsmedelskris där matproduktionen behöver öka 70 % till 2050 för att kunna tillgodose den ökande befolkningens behov. Smart odling presenteras som ett svar på det problemet, där kontrollsystem och odlingssensorer i agrikultur kan öka chansen för lyckade skördar. LÄS MER
5. Subventure - Ett samarbetsspel med en gemensam spelplan sträckt över fyra intilliggande surfplattor
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : I takt med den ökande digitaliseringen i Sverige ökar antalet digitala läromedel i skolmiljön. Detta leder till att barn växer upp med nya tekniska hjälpmedel i skolan och på fritiden. Tekniska hjälpmedel har således blivit den nya generationens leksaker. LÄS MER