Sökning: "Digital music stand"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Digital music stand.
1. Frilansmusikers attityder till notläsning på surfplattor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Notskrift används för att dokumentera, kommunicera och läsa musik. Notskrift har traditionellt lästs från papper, men med ny teknik tillgänglig har fysiska papper till viss del bytts ut mot digitala enheter, såsom surfplattor. LÄS MER
2. A Qualitative Study on Online Music Consumption: How do Online Music Consumers Develop Loyalty Towards Musicians as Brands in the Digital Era?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The aim of this study is to explore and understand how online music consumers develop loyalty towards musicians as brands, along with potential reasons behind that process. Methodology: The study explores the phenomenon of loyalty development of online music consumers towards musicians as brands. LÄS MER
3. Environmental Implications of Media Consumption embedded in Digital Ecosystems : A bottom-up systems approach to the perennial case of paperless reading in Germany
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : Digitalization has been reshaping the media landscape in recent years, often conveying an implicit promise of becoming less dependent on physical resources. At the same time, the current understanding of digital reading goes beyond dedicated e-readers or definable digital media products such as magazines or newspapers. LÄS MER
4. Spotify Autotunes
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Music consumption genom tjänster som Spotify ökar. Samma trend kan observeras för musikkonsumtion i bilar. Många biltillverkare har börjat integrera digitala strömningstjänster som Spotify i nya bilar. För äldre bilar där en integration inte är tillgänglig förlitar sig användare på att koppla en smartphone till bilens ljudsystem. LÄS MER
5. YouTube och Musikbranschen : En studie i hur artisters användande av YouTube som marknadsföringskanal ser ut i en allt mer digital musikbransch.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Denna uppsats syfte är att analysera hur musikartister använder sig av YouTube som marknadsföringsverktyg, samt vilken betydelse YouTube har för dessa artisters marknadsföring. En kvalitativ och induktiv metod har tillämpats, medan ett antal intervjuer samt en innehållsanalys genomförts som grund till det empiriska materialet. LÄS MER