Sökning: "Edmund Husserl"
Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade orden Edmund Husserl.
6. WANDER AROUND WITH GOSSAGE AND THOREAU LOOKING FOR SCHMIDT
Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : I was looking for a monument but instead I found an anonymous patch of grass in a cemetery in Berlin which marked the grave of photographer Michel Schmidt. In an attempt to understand I had to go backward into my own history to find reasons why I was standing there. LÄS MER
7. Exploring paganism : druidic experiences of nature
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/HumanekologiSammanfattning : Humanity could be considered to be alienated from nature due to us having adapted an intellectual relationship to it that is problematic. To become a society that is sustainable at its core we would thus need to change that relationship. LÄS MER
8. Hur ges kroppen till världen? : En reflektion över Husserls femte Cartesianska Meditation utifrån Zahavi, Ricoeur och Waldenfels
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FilosofiSammanfattning : In 1929, Edmund Husserl held a series of lectures at Sorbonne. These lectures were later published as a book called Cartesian Meditations: An Introduction to Phenomenology (Méditations cartésiennes: Introduction à la phénoménologie). This book has engaged philosophers, but also psychologists, ethnologists and feminists among others. LÄS MER
9. Den levda blicken : En fenomenologisk undersökning av blickens betydelse för mötet mellan lärare och elever
Magister-uppsats, Södertörns högskola/Centrum för praktisk kunskapSammanfattning : The title of this essay is: The lived gaze: a phenomenological study of the importance of gaze for the meeting between teachers and students. With a phenomenological gaze at the gaze, I examine the gaze and how it appears in the meeting between me and my high school students. LÄS MER
10. ”Är de på semester, eller?” Barns mottagande av böcker som skildrar flykt och flyktingar
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Vi vill med den här studien bidra med perspektiv och tankar kring hur pedagoger i förskolan kan använda barnböcker som beskriver flykt och flyktingar för att öka barnens förståelse och medvetenhet kring andras levnadsvillkor. Syftet med uppsatsen är att undersöka hur barn förhåller sig till budskapet i barnböcker som handlar om flykt och flyktingar. LÄS MER