Sökning: "Elin Gadd"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elin Gadd.

  1. 1. Nyexaminerade sjuksköterskors erfarenheter av de två första yrkesverksamma åren. En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Emelia Olofsson; Elin Gadd; [2023]
    Nyckelord :Experiences; New graduated nurses; Literature study; Transition.; Erfarenheter; Nyexaminerade sjuksköterskor; Litteraturstudie; Övergång.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nyexaminerade sjuksköterskor upplever en klyfta mellan teori och praktik. Sjuksköterskor examineras i stor utsträckning men många väljer att lämna yrket. Det blir problematiskt när nyexaminerade sjuksköterskor väljer att lämna yrket när personalbrist redan råder. LÄS MER

  2. 2. ÄR POLITISKA DISKUSSIONER MELLAN KOMPISAR VÄGEN TILL ÖKAT VALDELTAGANDE BLAND UNGA? En studie om hur sociala nätverk medierar sambandet mellan gymnasieutbildning och beredskapen till att delta i valet 2022

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Elin Gadd; [2022-06-16]
    Nyckelord :type of education; political discussions; social networks; voter turnout; political participation;

    Sammanfattning : Voter turnout among first time voters is frequently discussed among researchers. Previous research shows differences in political participation among students from different types of education and there are many theories as to how education affect the levels of political participation. LÄS MER

  3. 3. ”I Göteborg springs det inte i rulltrapporna” : En studie om hur besökare upplever Göteborg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Bengtsson; Sanne Maria Wik; [2017]
    Nyckelord :Destinations; tourism; image; destination development; word of mouth; marketing; Gothenburg; Destinationer; turism; image; destinationsutveckling; word of mouth; marknadsföring; Göteborg;

    Sammanfattning : In today’s modern society people tend to travel more due to the globalization and the fact that people are spending more money. As a result of the increasing competition within the field of tourism it has become even more important for destinations to create a clear profile and a target group when marketing destinations; it is extremely essential to have a positive image, which is genuine and perceived by visitors. LÄS MER