Sökning: "Emelie Constant"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Emelie Constant.

  1. 1. TIKTOK: EN PRODUKT AV GENERATION Z - En kvalitativ studie som utreder hur och varför Sveriges Generation Z använder Tiktok.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Lindberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Generation Z; Gen Z; medieanvändning; uses gratifications theory; MAIN-model; new media;

    Sammanfattning : Executive summary We are constantly online in this new digital world, always reachable through numeral devises and plattforms. For older generations there has taken some time to adjust, but for one generation this constant connectivity is as normal as breathing. LÄS MER

  2. 2. “Allt det här jag lärt mig, hur ska jag kunna applicera det på ett jobb?” : En kvalitativ studie om tidigare personalvetarstudenters rollföreställningar

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emelie Lundkvist Gyllenberg; Vendela Årman; [2023]
    Nyckelord :Transition from higher education to work; Human Resources; role perception; organizational socialization;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine how the role perceptions of former Human Resource students, who are working within HR, have varied between how they were during their time in education and now in the profession. The study also aims to examine what part organizational socialization plays on the similarities and differences between the role perceptions created during the time in education and the ones in the profession. LÄS MER

  3. 3. Vilka roller och intentioner har era invånare? : En studie om platsambassadörskap online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mia Nilsson; Emelie Hansson; Felicia Andersson; [2022]
    Nyckelord :Place branding; ambassadorship; place brand ambassador; social media; resident; brand ambassador behavior; user-generated content.; Platsvarumärke; ambassadörskap; platsvarumärkesambassadör; sociala medier; invånare; brand ambassador behavior; user-generated content.;

    Sammanfattning : Forskning visar att platsmarknadsföring som strategi används alltmer frekvent. Städer och platser uppfattas inte längre som konstanta utan befinner sig i en ständig utvecklingsprocess och behöver hanteras därefter. LÄS MER

  4. 4. “När jag måste upptäcka allt själv så prioriterar jag bort det” : En kvalitativ studie kring lärares självupplevda digitala kompetens och attityd gentemot digitala lärresurser i matematikundervisningen i årskurs 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Josefine Johansson; Emelie Hämquist; [2022]
    Nyckelord :Digital learning resources; digital competence; attitude; TPCK; Tripartite model of attitudes; mathematics education; Digitala lärresurser; digital kompetens; attityd; TPACK; Trekomponentmodellen; matematikundervisning;

    Sammanfattning : As a consequence of society's constant digitalization, the demands for digital competence increases. The educational system is no exception, and teachers should be considered a central component regarding the integration of digital learning resources in education. LÄS MER

  5. 5. Självkostnadsprincipen i kommersiella entreprenadavtal : Kostnadsredovisning och ersättningsbestämning i entreprenader som utförs på löpande räkning enligt AB 04 och ABT 06

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Emelie Constant; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Commercial construction contracts often concern extensive and complicated projects. Consequently, the costs of executing a contract can reach a significant amount. It is thus not unforeseen that the compensation calculation may become a contentious issue between the parties. LÄS MER