Sökning: "Företagsrelationer"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade ordet Företagsrelationer.

  1. 6. Affärsrelationens påverkan inom Business-to-Business : En studie avsedd att undersöka hur prissättningsstrategier i B2B-kontexten influeras av affärsrelationer

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Robert Fredriksson; Erik Hamp; Andreas Klöfverskjöld; [2020]
    Nyckelord :Business-to-Business; Affärsrelation; prissättningsstrategi;

    Sammanfattning : Affärsrelationer har kommit att bli allt viktigare för företag de senaste åren, speciellt de som har som mål att bilda relationer med ett företag som kund. Affärsrelationen kan påverka många beståndsdelar inom parternas verksamhet. LÄS MER

  2. 7. Gasellföretagens framgång : Hur varaktiga relationer skapas under hög tillväxt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tilde Thorsén; Lovisa Bokström; [2019]
    Nyckelord :Gasellföretag; Företagsrelationer; Tillväxt; Engagemang; Intention; Tillit; Personlig kontakt.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur Sveriges mest framgångsrika tillväxtföretag, så kallade Gaseller, skapar varaktiga företagsrelationer under en hög tillväxtfas. Dessa företag kan trots sin framgång utsättas för stora påfrestningar då tillväxten tenderar att ta stora resurser i anspråk. LÄS MER

  3. 8. Att släppa kontroll för att få kontroll - En studie om fjärdepartslogistiska relationer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Erik Göthner; Fredrik Svensson; [2018]
    Nyckelord :Fjärdepartslogistik; 4PL Företagsrelationer; Business-to-business; B-2-B; Tillit Outsourcing; Business and Economics; Social Sciences;

    Sammanfattning : En allt mer konkurrensinriktad marknad har ökat behovet för företag att fokusera på sin kärnkompetens. Givet denna utveckling har större nätverk med fler involverade parter vuxit fram, vilket lett till att fler företag börjat vända sig till en fjärde part. LÄS MER

  4. 9. Individens vikt i företagsrelationen : En fallstudie inom engagemang och lojalitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Nylander; David Carell; [2018]
    Nyckelord :Nyckelperson; Individen; Account Manager; Industriell marknadsföring; B2B marketing; Relationer; Engagemang; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att vidare klargöra individens roll inom industriell marknadsföring och företagsrelationer. Detta görs genom att binda samman hur engagemangstyper kan leda till lojalitet och hur engagemang samt lojalitet är riktade inom företagsrelationen. LÄS MER

  5. 10. Samspelet mellan logistikaktiviteter och relationer, Ett smörjmedel i en distributionskedja

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emil Rusman; Alfred Forssten; [2018]
    Nyckelord :Distributionskedja; relationer; logistikaktiviteter; samarbete; kommunikation och tillit.; Social Sciences;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks samspelet mellan distributionskedjans relationer och logistikaktiviteter. Syftet är att öka förståelsen för hur distributionskedjans relationer och logistikaktiviteterna ser ut och vilket samspel som finns mellan dem. LÄS MER