Sökning: "Felicia Bengtsson"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Felicia Bengtsson.
1. Samhällskunskapens komplexitet;utmaningar och perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : Den här kunskapsöversikten belyser utmaningar inom samhällskunskapsundervisning, medsärskilt fokus på samhällskunskapsdidaktik och ämnets dubbla uppdrag.En central aspekt är bristen på en gemensamt definierad ämnesdidaktik. LÄS MER
2. Sociala interaktioner och relationer i en digital värld : En kvalitativ intervjustudie om identitet och beteende i online- och offlinekontext.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Studien diskuterar hur sociala interaktioner och identiteter förändras i en digital värld. Syftet är att sätta online och offline i kontext till varandra för att kunna analysera användares beteende och identiteter. LÄS MER
3. Barns upplevelser av att leva medtyp 1-diabetes: en litteraturöversikt
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kvinnors och barns hälsaSammanfattning : SAMMANFATTNING Bakgrund: Typ 1-diabetes är den vanligaste metabola sjukdomen hos barn och utgången är dödlig utan behandling. Behandlingen består av livslång insulintillförsel i kombination med blodsockerkontroll, kostberäkning och fysisk aktivitet. LÄS MER
4. Revisionskvalitet: Effekten av långa och många revisionsuppdrag
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Revision är en viktig funktion för bolags intressenter som en säkerhet att bolagets företagsinformation är att lita på. Revisionsskandaler runt om i världen har dock gjort att revisionskvaliteten ifrågasatts. I syfte att öka kvaliteten på revisionen har det införts krav på revisorsrotation för bolag av allmänt intresse i Sverige. LÄS MER
5. Att konstruera ett hållbart varumärke i en ohållbar industri
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study aims to deepen the understanding of how companies within environmentally harmful industries are able to construct sustainable brands by producing current sustainability discourses. This is done by using a critical discourse analysis and a multimodal critical discourse analysis on the “Fly Responsibly” campaign from 2019 by the airline company KLM Royal Dutch Airlines, which consist of a website as well as a commercial video. LÄS MER