Sökning: "IBM Watson"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden IBM Watson.

  1. 1. Utveckling av en FAQ chatbot - för frågor om ett program på ett universitet

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Nemanja Gligorijevic Ilic; [2021]
    Nyckelord :Artificiell Intelligens AI ; chatbot; dialog; IBM Watson Assistant; kommunikation; universitet;

    Sammanfattning : The implementation of chatbots and service services is becoming more common. The reason for this is that they are constantly available to answer questions, no matter what time it is. To make one chatbot is not just to write questions and specific answers. LÄS MER

  2. 2. Important criteria when choosing a conversational AI platform for enterprises

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adam Lilja; Max Kihlborg; [2020]
    Nyckelord :Conversational Artificial Intelligence Conversational AI ; Chatbot; User Interface; User Experience; Machine Learning; Natural Language Processing; Artificial Intelligence; Evaluation; AI;

    Sammanfattning : This paper evaluates and analyzes three conversational AI-platforms; Dialogflow (Google), Watson Assistant (IBM) and Teneo (Artificial Solutions) on how they perform based on a set of criteria; pricing model, ease-of-use, efficiency, experience working in the software and what results to expect from each platform. The main focus was to investigate the platforms in order to acquire an understanding of which platform would best be suited for enterprises. LÄS MER

  3. 3. A concept of an intent-based contextual chat-bot with capabilities for continual learning

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Maksym Strutynskiy; [2020]
    Nyckelord :Machine learning; intent based; chat-bot; dialogue systems; rule based; Python; TensorFlow; TFLearn; continual learning; online learning; supervised learning; unsupervised learning; IBM Watson; Watson Assistant;

    Sammanfattning : Chat-bots are computer programs designed to conduct textual or audible conversations with a single user. The job of a chat-bot is to be able to find the best response for any request the user issues. The best response is considered to answer the question and contain relevant information while following grammatical and lexical rules. LÄS MER

  4. 4. Spårbunden Tillståndsövervakning av tåg med IoT lösning : För snabbare utveckling av detektor-prototyper inom IoT

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för teknikvetenskap och matematik

    Författare :Markus Jonsson; Mattis Heberlein; [2020]
    Nyckelord :Underhåll; IoT; Tåg; Hjulskador;

    Sammanfattning : Järnvägsnätet i Sverige är omfattande och kräver hundratals olika detektorer för att mäta tillståndsbehovet av tåg. Underhållet behöver effektiviseras och järnvägen behöver byggas ut för att efterfrågan på transport på järnvägen skall kunna öka. Men dagens detektorer och systemlösning är mycket dyra och ibland föråldrade. LÄS MER

  5. 5. Design Abstraction of IoT REST APIs : Defining Design Patterns

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Adell Tatrous; Rasmus Svensson; [2020]
    Nyckelord :Internet of Things; IoT; REST APIs URIs; Design Pattern; Reusability;

    Sammanfattning : Smart devices (or things) in the realm of IoT (Internet of Things) talk to each other and transfer data over the Internet.IoT vendors provide APIs for their clients to send data to the gateways and application servers. However, there is a lack of guidelines on how a vendor would design its API and resource URIs (Uniform Resource Identifiers). LÄS MER