Sökning: "ICA Supply Chain"

Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden ICA Supply Chain.

  1. 16. Supply Chain Management och differentiering i dagligvarubranschen : ur de små till medelstora butikernas perspektiv

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Mimmi Linnå; Annie Persson; [2011]
    Nyckelord :Supply Chain Management; Efficient Consumer Response; SME:s; dagligvarubranschen; differentiering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Det senaste decenniet har allt fler stormarknader och lågprisbutiker öppnat vilket har lett till att de mindre livsmedelsbutikerna blivit utsatta för större konkurrens. Parallellt med att stormarknaderna tagit marknadsandelar i dagligvarubranschen har även större fokus riktats mot ökat samarbete och informationsdelning i försörjningskedjan, så kallat Supply Chain Management (SCM). LÄS MER

  2. 17. Vädrets påverkan på försäljningen inom svensk dagligvaruhandel : En studie om vädrets påverkan på ICA:s försäljning

    Master-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Peter Beckius; Alexander Hübel; [2010]
    Nyckelord :Vädrets påverkan; ICA; Dagligvaruhandel; Prognoser; Regressionsanalys;

    Sammanfattning : ICA is the largest general dealer in the Swedish market as well as the largest supplier to the independent ICA-dealers. The principal and one of the biggest stakeholders of this thesis is the department Supply Chain Development who is responsible for the development of ICA’s Supply Chain. LÄS MER

  3. 18. TO CUT OR NOT TO CUT? Centralized vs. Traditional Meat Distribution System

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Jacobo Campos Fernández de la Puente; David Romero Leal; [2008-02-28]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : ICA AB started in 2004 a new system for distributing the meat products to its stores. The system offered ICA retailers an alternative way to obtain meat products for their stores directly in readyto- consume cuts. This meant the possibility to eliminate the meat cutting areas from the stores with all the implied costs. LÄS MER

  4. 19. Inköpsstrategier för ökad konkurrenskraft inom dagligvarubranschen

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :David Ervallius; Marie Karlsson; [2007]
    Nyckelord :Dagligvaruhandel; inköpsorganisation; försörjningsstrategier; konsumentbeteende; konkurrensfördelar; informationsteknologi; effektiv konsument respons; Retail food industry; procurement organisation; sourcing strategies; consumer behaviour; competitive advantage; information technology; Effective Consumer Response;

    Sammanfattning : Term: Spring term 2007 Study objects: Reitan Servicehandel AB, Vi-butikerna, ICA Sverige AB Purpose: The purpose of this study is to analyse how procurement is used as a strategy to achieve better competitive strength, within the retail food industry. Theoretical: The theoretical chapter illustrates different procurement organisations, multiple and single sourcing, brand equity, consumer behaviour and involvement, Efficient Consumer Response including supply chain and category management and finally Demand Chain Management. LÄS MER

  5. 20. What to expect – A qualitative study of roles in Retail Marketing

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Oknelid; Karin Sjunnesson; [2006]
    Nyckelord :ICA; supply chain network; retail; roles; relationships; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: The purpose of this master thesis is to investigate the expectations of roles between supplier sales representatives and retailer store personnel in relation to in-store campaigns, this in order to enhance effectiveness of these functions creating an increase in consumer response. Methodology: The researchers believe that social phenomenon and their meanings are continually being accomplished by social actors, hence a study of individuals’ expectations must have a point of departure in these people’s social reality. LÄS MER