Sökning: "Icke-ekonomiska resultat"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Icke-ekonomiska resultat.

  1. 1. Mångfald på arbetsplatsen – en medspelare i organisationens framgång? En kvalitativ studie om mångfaldsarbetet hos tre olika företag och vilka för- och nackdelar som detta medför

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erica Karjalainen; Viktoria Nicolaisen; [2017-08-29]
    Nyckelord :Mångfald; Lönsamhet; Organisationskultur; Organisation; Dynamik; Icke-ekonomiska resultat;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to look into how diversity is being handled within organizations, and how this affects the organizational outcomes in terms of both economic and noneconomic results. The concept of diversity is rather complex and includes several different definitions where the most central often are ethnicity and gender. LÄS MER

  2. 2. Empirisk analys av motionärers kontraktsval och träningsintensitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Joachim Saillard; [2015]
    Nyckelord :kontraktsval; träningsintensitet; standardmodellen; beteendeekonomi; overconfidence; säsongseffekt; träningsbeteende; Business and Economics;

    Sammanfattning : Den här studien handlar om 483 medlemmars träningsbeteende på ett svenskt träningscenter. Information samlades in om medlemmarnas köp av träningskontrakt mellan den 26 dec. år 2011 till och med den 30 nov. 2013. LÄS MER

  3. 3. Ideella idrottsföreningar : - en flerfallstudie kring målsättningar, strategier och budgetering.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Elin Karlsson; [2014]
    Nyckelord :Ideell idrottsförening; ekonomistyrning; målsättningar; strategier; budgetering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Många svenska ideella idrottsföreningar, oavsett nivå, har idag ekonomiska svårigheter. Volontärarbete samt bidrag från kommun och stat är av stor vikt för föreningarnas överlevnad. Samtidigt har idrottsföreningars verksamhet blivit mer komplex vilket innebär större krav på den ekonomiska kunskapen inom föreningarna. LÄS MER

  4. 4. Lojalitetsprogrammets betydelse : En undersökning kring ett företags lojalitetsarbete

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Rebecca Berntsson; Cathlin Josefsson Brunbäck; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Då konsumenterna får allt högre inverkan på marknaden måste företagen kämpa hårdare för att hitta unika delar för att kunna få lojala kunder, då det kostar mer att skapa nya kundrelat-ioner än att behålla sina nuvarande. Eftersom konkurrensen hårdnar och det blir allt fler aktö-rer på marknaden måste företagen strida om kundernas lojalitet, här kommer lojalitetsprogram och dess betydelse in. LÄS MER

  5. 5. Sandviks potential för hållbar utveckling inom produktionen : En fallstudie om framtida utvecklingsmöjligheter gällande investeringsmöjligheter, certifieringsprocesser och målsättningar

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Cecilia Ryding; Kerim Hakim; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med projektet är att undersöka möjligheterna för Sandvik Materials Technology att utveckla arbetet med hållbarheten inom affärsområdets produktion. På grund av företagets storlek och globala utsträckning har företaget ett stort ansvar för att värna om miljön. LÄS MER