Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Konkurrensfördelar på telekommarknaden - En fallstudie av en svensk mobiloperatör

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joanna Elinor Scherrer; Sofie Thörnblad; Oskar Bill; [2013]
    Nyckelord :nätverkseffekter; Positioneringsstrategi; kontaktnät; telekomoperatör och konkurrensfördelar. Positioning strategy; network effects; contact network; telecom operator and competitive advantage.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Genom studien ämnade vi beskriva och analysera huruvida Tele2s konkurrensfördelar kunde förklaras av de bakomliggande faktorerna positioneringsstrategi, nätverkseffekter och kontaktnät. Metod: Studien hade en kvalitativ undersökningsdesign i form av en deskriptiv fallstudie och fallföretaget var mobiloperatören Tele2. LÄS MER

  2. 2. Psykologiska kontrakt i ett verkstadsföretag: En dragorienterad studie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Joanna Elinor Scherrer; Fanny Stephansson; [2011]
    Nyckelord :Psychological contract dimensions; Industrial and Organizational Psychology; Psychological contract; Feature-oriented assessment; Organizational commitment; Social Sciences;

    Sammanfattning : Psykologiska kontrakt beskrivs i tillgänglig forskning som informella överenskommelser som individer uppfattar vara ömsesidiga mellan berörda parter. I anställningsförhållandet handlar det om subjektivt upplevda förväntningar mellan arbetsgivare och arbetstagare. LÄS MER