Sökning: "Oskar Bill"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Oskar Bill.
1. Ett bättre konsumentskydd vid köp av nyproducerade bostadsrätter : En genomgång av de ändringar som föreslås i SOU 2017:31 och prop. 2021/22:171
M1-uppsats, Linköpings universitet/Affärsrätt; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Ett köp av en nyproducerad bostadsrätt är en tidskrävande process som består av flera olika steg. Det är också en transaktion som står för ett stort värde. LÄS MER
2. "Belgium is beginning to pay the Congo bill; she will wish she have never heard of the Congo before she has finished." : en retorikanalys av Edmund D. Morels bok Red Rubber
L2-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheterSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur kampanjen mot kung Leopold av Belgiens mandat över kolonin Kongo. Genom att undersöka Edmund D. Morels argumentation i boken Red Rubber försöker jag visa på hur författaren valt att lägga upp sin argumentation, vilket gjordes genom en retorikanalys. LÄS MER
3. Den svenska friskolan : Framtidens skolform eller ett politiskt misstag?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Vi har i detta examensarbete undersökt vad det finns för teoretiska respektive reella för- och nackdelar med friskolor samt hur de förhåller sig till propositionen Valfrihet i skolan som ligger till grund för reformen. Utifrån sex olika källor har vi kommit fram till att det finns både reella och teoretiska för- och nackdelar. LÄS MER
4. The loyalty effect
Master-uppsats, Lunds universitet/Ekonomihögskolan; Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Authors: Oskar Bill, Alexander Jöndell Supervisors: Carl-Henric Nilsson Associate Professor Lund University ¬ School of Economics and Management Department of Business Administration Charlotta Johansson Associate Professor Lund University ¬ Faculty of Engineering Department of Automatic Control Purpose: The purpose is to predict customer loyalty by utilising big data. This will be done by combining two models: The American Customer Satisfaction Index (ACSI) and the Net Promoter Score (NPS) using the benefits of each model, the cause and effect relationship in ACSI and the simple survey methodology in NPS. LÄS MER
5. The loyalty effect
Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER