Sökning: "Köpupplevelse"
Visar resultat 11 - 15 av 26 uppsatser innehållade ordet Köpupplevelse.
11. E-handel ur ett omnichannel perspektiv : En fallstudie om IKEA:s logistiska processer för fysisk distribution
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Omnichannel is a term that aims to clarify the customer perspective by integrating processes so the customer can interact through all available channels seamlessly. Common channels used are such as physical stores, websites or apps, where the integration of multichannel systems strives for a friction-free and a seamless shopping experience. LÄS MER
12. Limitato och supply chain management En kvalitativ fallstudie om hur Limitato som är verksamma på lyxmarknaden inom modeindustrin arbetar med supply chain management.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle där användningen av internet och kommunikationsteknik gör att snabb spridning av olika trender via sociala medier och digitala plattformar är möjlig. Modebranschen är en bransch som har påverkats mycket av detta. Genom den snabba spridningen av trender har konsumenters efterfrågan börjat bli allt mer volatil. LÄS MER
13. Svenska högskolestudenters attityder till välgörenhets Second Hand : I relation till Fast Fashion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to create an understanding of Swedish college students’ attitudes towards charity Second Hand through Fishbein's multi-attribute model. Attitudes towards Fast Fashion have also been measured in the model to enable a comparison between the two objects. LÄS MER
14. En detaljhandel i förändring : En studie om klädbranschens förändring, utveckling och framtid
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: En detaljhandel i förändring - En studie om klädbranschens förändring, utveckling och framtid. Författare: Johanna Bengtsson, Robyn Nagy och Emelie Nilsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Kaisa Lund Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring. Turismprogrammet, Linnéuniversitetet, HT 2017. LÄS MER
15. E-handel och upprepade köp : En studie om kundlojalitet inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Idag kan konsumenter vara tid och platsoberoende när de ska genomföra ett köp online. Återförsäljarna måste ständigt jobba med utveckla verksamheten för att kunna ge konsumenterna bästa möjliga köpupplevelse. LÄS MER