Sökning: "Köpupplevelse"

Visar resultat 16 - 20 av 26 uppsatser innehållade ordet Köpupplevelse.

  1. 16. Den sömlösa köpupplevelsen : En studie om integrerade köpkanaler ur ett företagsperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Sofia Reinhold; Emma Sprigg; [2017]
    Nyckelord :Purchasing Channels; Omnichannels; Business Concepts; Purchasing Experience; Köpkanaler; Omnikanaler; Affärskoncept; Kundupplevelse;

    Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Emma Sprigg och Sofia Reinhold Handledare: Patrik Gottfridsson Titel: Den sömlösa köpupplevelsen – En studie om integrerade köpkanaler ur ett företagsperspektiv Bakgrund och problem: Handeln har under de senare åren haft en snabb och stark utvecklingskurva. Utvecklingen har skapat en ny digital era som resulterat i nya köpbeteenden hos kunden samt fler möjliga kanaler för kunden att genomföra sina köp i. LÄS MER

  2. 17. Sinnesmarknadsföring : Konsumentens köpupplevelse i klädbutikers kassaområde

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Erika Svensson; Helena Jirestål; Maria Lundin; [2016]
    Nyckelord :Sensory marketing; Sensory experience; Sensory interaction; Buying experience; Checkout area; Clothing stores.; Sinnesmarknadsföring; Sinnesupplevelse; Sinnenas samspel; Köpupplevelse; Kassaområde; Klädbutiker.;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att förstå hur sinnesmarknadsföring påverkar konsumentens köpupplevelse i klädbutikers kassaområde. Metod: Studien bygger på fyra fokusgrupper av ostrukturerad intervjuform. Den är av kvalitativ karaktär och har ett induktivt synsätt med inslag av det deduktiva synsättet. LÄS MER

  3. 18. SVENSKA MODEFÖRETAGS RESONEMANG GÄLLANDE FÖRSÄLJNINGSKANALER I ETT MULTIKANALSAMHÄLLE

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Fägerhag; Johanna Kronqvist; Malin Rödholm; [2016]
    Nyckelord :Försäljningskanaler; multikanalförsäljning; relationsmarknadsföring; köpupplevelse; modeföretag.;

    Sammanfattning : Många företag på Sveriges modemarknad idag erbjuder en variation av försäljningskanaler. Detta har inneburit att kunder blivit bortskämda med att kunna shoppa var, när och hur de vill, vilket i sin tur lett till att förväntningar på företag blivit högre. LÄS MER

  4. 19. Expansion av e-handelsverksamhet i detaljhandeln : En studie om utmaningar och framgångsfaktorer

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Projekt, innovationer och entreprenörskap

    Författare :Nathalie Steen Lagerstam; [2016]
    Nyckelord :e-commerce; e-tail; e-com; ecom; expansion; growing; retail; Sweden; omni; omnichannel; profitability; success factors; challenges; seamless; customer focus; cost effectiveness; change management; cannibalism; cannibalization; retail channels; e-handel; e-handelsexpansion; utveckling av e-handel; omni; omnikanalhandel; omnichannel; detaljhandel; detaljhandelsmarknaden; detaljhandeln; e-tail; e-com; lönsamhet genom e-handel; framgångsfaktorer; utmaningar; praxis; metoder; lönsamhet; digitalisering; detaljhandelns framtid; Sverige; sömlös köpupplevelse; kundfokus; kostnadseffektivitet; motståndshantering; kannibalisering; integrering; försäljningskanaler; förändringsmotstånd;

    Sammanfattning : I vårt allt mer digitaliserade samhälle har internet fått en central roll, och har förändrat många aspekter i vårt vardagsliv. Ett av de områden som påverkats starkt av denna utveckling, är den svenska detaljhandelns e-handelsmarknad. LÄS MER

  5. 20. Butikshandel och e-handel – gränserna mellan kanaler suddas ut En empirisk studie kring omnichannel retailing

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Jonas Svedberg; Hanna Vestin; [2015-11-12]
    Nyckelord :butikshandel; e-handel; omnichannel retailing; detaljhandel; kundperspektiv;

    Sammanfattning : Vi lever i en alltmer digitaliserad värld där olika tekniska artefakter genomsyrar vår vardag. Detta har påverkat våra köpbeteenden och idag är handel över internet en självklarhet för en stor del av befolkningen i Sverige. De försäljningskanaler företag har, så som butikshandel och e-handel, har hittills varit separerade. LÄS MER