Sökning: "Köpupplevelse"

Visar resultat 26 - 26 av 26 uppsatser innehållade ordet Köpupplevelse.

  1. 26. Lyx på Internet – urvattnar användandet av Internet som distributionskanal lyxvarumärkets exklusivitet?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Gydell; Clara Boethius; [2007]
    Nyckelord :Lyxvarumärke; Distribution; E-handel; Exklusivitet; Köpupplevelse; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Med utgångspunkt i att e-handel ökat markant de senaste åren samt i att lyxvarumärken har speciella egenskaper som komplicerar handel över Internet, är syftet med vår studie att studera hur lyxvarumärkena hanterar Internet som distributionskanal. Undersökningen grundar sig på en fallstudie av 12 lyxvarumärkens hemsidor samt på en personlig intervju. LÄS MER