Sökning: "Köpupplevelse"

Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade ordet Köpupplevelse.

  1. 21. Interaktionens betydelse i köpupplevelsen : En studie om manliga medbesökares påverkan på kunder i kvinnoklädesbutiker

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Frida Gunnarsson; Maja Rosén; [2015]
    Nyckelord :Accompanying male visitors; Interaction; Customer satisfaction and Shopping experience; Medbesökare; Interaktion; Kundtillfredsställelse och Köpupplevelse;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to create an understanding regarding the behaviour of accompanying male visitors in a women’s clothing shop. Further more, the ambition is to see how these behaviors affect the behavior of female customers and also how it affects the buying experience in that service landscape. LÄS MER

  2. 22. Förslag till ett ramverk för att evaluera funktionalitet i eCommerce-plattformar

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Emil Karlsson; Johan Svensson; [2013-09-20]
    Nyckelord :eCommerce; funktionaliteter; ägarperspektiv; QSOS; kriterier; ramverk;

    Sammanfattning : I arbetet har vi tagit fram funktionaliteter som förknippas med eCommerce-plattformar och därefter definierat dem utifrån vår insamlade data. Tack vare våra intervjuer med eCommerce-utvecklare har vi kunnat definiera flera eCommerce-funktionaliteter med fokus på ett ägarperspektiv. LÄS MER

  3. 23. "Ta på dem, så du vet hur de känns" : En kvantitativ studie som ämnar undersöka stimulans av sinnena vid köp av toalettpapper.

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Åsa Augustsson; Erica Fredriksson; [2012]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; taktila sinnet; luktsinnet; toalettpapper; stimulans samt upplevelse.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva och analysera huruvida stimulans av sinnen leder till att kunden agerar genom taktilt berörande av en produkt ämnad för hudnära användande. Vi önskar undersöka om kunden reagerar på ett modifierat servicelandskap, samt om kombinationen av doft och möjlighet till taktil beröring leder till förändringar i beteende vid köpbeslut. LÄS MER

  4. 24. Kvinnor njuter, män jagar -Myt eller sanning?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sofia Gustafsson; Madeleine Sjöberg; [2012]
    Nyckelord :shoppingbeteende; mode; shopping behavior; consumer behavior; male; female; differences; similarities; fashion; konsumentbeteende; manligt; kvinnligt; likheter; skillnader;

    Sammanfattning : Idag riktar många butiker in sig på sina kvinnliga kunder. De är väl omtalat hur kvinnor handlar och att de ser shopping som ett nöje. Butikerna sätter upp erbjudande för att locka kvinnor att handla mer och göra dem tillfredsställda; då kommer de tillbaka igen. LÄS MER

  5. 25. Klagomålshantering : Hur kan butiker arbeta för att skapa en positiv effekt av klagomålshantering för att öka kundlojalitet inom svensk detaljhandel?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Mikael Ekman; Tony Karlsson; Alexander Liljenberg; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : De senaste årtiondena har det blivit väldigt viktigt för butikerna att på ett konkurrenskraftigt sätt ta fler av de marknadsandelar som finns tillgängliga. I form av bättre sortiment, priser, men framförallt bättre service, skapar butiker i dagens detaljisthandel en större konkurrens av en högre köpupplevelse för kunden. LÄS MER