Sökning: "Köpupplevelse"

Visar resultat 6 - 10 av 26 uppsatser innehållade ordet Köpupplevelse.

  1. 6. Caféers utveckling av servicelandskapet : Ett digitaliseringsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Alva Norgren; Anna Månsson; [2022]
    Nyckelord :Servicelandskap; Digitalisering; Café; Köpupplevelse; Utvecklandet av servicelandskapet;

    Sammanfattning : Digitaliseringen blir en större roll av vår vardag för varje år som går och syns mer och mer i verksamheters servicelandskap. Servicelandskap i sig är något som påverkar kundens upplevelse och välmående i samband med en köpprocess. LÄS MER

  2. 7. Drönarleveranser i Sverige, framtidens lösning på den växande e-handeln? : En kvalitativ studie om konsumenternas krav på och inställning till drönarleveranser i Sverige samt hur distributionsföretag belyser detta

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jimmy Jeryos; Charbel Mourad; [2022]
    Nyckelord :Last mile; e-commerce; autonomous package deliveries; delivery drones; customized deliveries; customer satisfaction; Last mile; e-handel; autonoma paketleveranser; leveransdrönare; skräddarsydda leveranser; kundnöjdhet.;

    Sammanfattning : Framväxten av e-handel har ställt höga krav på last mile-leverans, där leverans av paket till konsumenter har blivit allt viktigare och en väsentlig del av kundens köpupplevelse. I takt med att kraven på e-handel och frakt ökar, så ökar också konsumenternas krav på servicekvalitet och leveranstid. LÄS MER

  3. 8. E-handeln ur ett omnichannel : En fallstudie om IKEA:s logistiska processer för fysisk distribution

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Alexander Larsson; Henrik Wrede; Jennie Andersson Döme; [2021]
    Nyckelord :Omnichannel; E-commerce; Distribution-system; Order-system; Delivery-system; Omnichannel; E-handel; Distributionssystem; Ordersystem; Leveranssystem;

    Sammanfattning : Omnichannel är en term som syftar till att förtydliga kundperspektivet genom att integrera processer för ett sömlöst flöde i alla tillgängliga kanaler. Kanalerna kan bland annat vara fysiska butiker, hemsidor eller appar, där integreringen av flerkanalssystem eftersträvar en friktionsfri och en sömlös köpupplevelse. LÄS MER

  4. 9. Kundresan vid e-handel av dagligvaror : Hur upplever konsumenter hela kundresan och kundvärdet vid e-handel av dagligvaror?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jennie Hjalmarsson; Emilia Norrbacka; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-handel av dagligvaror har ökat drastiskt det senaste året till följd av coronapandemin. I en digital kontext förekommer fler servicemöten än i en fysisk, vilket gör e-handeln mer komplex än fysisk handel. Däremot består e-handeln främst av digitala servicemöten eftersom antalet möten ansikte mot ansikte minskar. LÄS MER

  5. 10. Predicting Customer Conversion using Supervised Machine Learning

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Stephanie Aboud; [2021]
    Nyckelord :statistics; applied mathematics; machine learning; classification; statistik; tillämpad matematik; maskininlärning; klassificering;

    Sammanfattning : The growth of e-commerce has been evident over the past years and for companies like Klarna that provides payment solutions, focusing on the purchase experience is more important than ever. With that goal in mind, more companies are using machine learning methods and tools to make predictions and forecast future outcomes, giving them a competitive advantage on the market. LÄS MER