Sökning: "Kinesiska marknaden"
Visar resultat 21 - 25 av 90 uppsatser innehållade orden Kinesiska marknaden.
21. Utveckling av golvkonsol för elbil
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Ett produktutvecklingsprojekt har utförts på Högskolan i Skövde under våren 2017 i samverkan med företaget China Euro Vehicle Technology AB (CEVT). CEVT arbetar med forskning och utveckling inom bilindustrin och ägs av Geely Auto. LÄS MER
22. Tortoise : Hållbar design för Kinas möbelmarknad
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Malmstens Linköpings universitetSammanfattning : I Kina ökar konsumtionen i takt med välfärden och det finns ett behov av en mer hållbar attityd i landet, både för konsumenter och producenter. Det blir mer och mer viktigt för vår globala hälsa och miljö med hållbar design. LÄS MER
23. Humor i reklam : en studie i kulturella skillnader
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den ökade globaliseringen har resulterat i att många organisationer stiger in på denkonkurrenskraftiga internationella marknaden. Detta har influerat organisationer att spridaderas budskap globalt – oftast genom marknadsföring. LÄS MER
24. Hur ser framtiden ut för bilindustrin och hur väl är Volvo Cars redo för framtiden? : En djupdykning i bilindustrins framtida utmaningar utifrån ett forsknings- och utvecklingsperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Background: The global car industry is going through a process of change where the traditional car companies are being challenged. It is essential for those companies to keep up with the changing market conditions and invest in research and development, if they want to remain competitive in the future market. LÄS MER
25. Strategiskt beslutsfattande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: Strategic Planning: A study focusing on managament decisions regarding an expansion to the Chinese market in the automotive industry Seminar date: 2016-01-14 Course: FEKH19, Bachelor thesis in Strategic Management, 15 University Credits Points (UPC) or ECTS‐cr Authors: Caroline Carlsson, Justus Jahja, Adam Knutar Advisor/s: Christine Blomqvist Key words: Strategic Planning, China, Automotive industry, Entry barriers, Early-mover advantage Purpose: This bachelor thesis aims to examine the process of strategic planning in a company facing an expansion to the Chinese automotive industry. Methodology: A study has been made from semi-structured interviews with a case company and individuals with specific insight in the Chinese market that meets the requirements in order to highlight the purpose of this thesis. LÄS MER