Sökning: "Kinesiska marknaden"
Visar resultat 6 - 10 av 90 uppsatser innehållade orden Kinesiska marknaden.
6. Blir företag bättre med tiden? – En studie om hur företagsålder påverkar konkurrensfördelar inom IT-branschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : SAMMANFATTNING Examensarbetets titel: Blir företag bättre med tiden? – En studie om hur företagsålder påverkar konkurrensfördelar inom IT-branschen Seminariedatum: 2020–06–03 Ämne/kurs: FEKH19 Författare: Caroline Smedmark, Daniel Åhré & Frida Mattsson Handledare: Niklas L. Hallberg Nyckelord: IT-branschen, EBITDA-marginal, företagsålder, konkurrensfördelar Syfte: Studiens syfte är att undersöka huruvida det går att påvisa ett samband mellan företagsålder och konkurrensfördelar inom IT-branschen. LÄS MER
7. Kinesiska direktinvesteringar : Företagsförvärv på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien undersöker de huvudsakliga motiven bakom kinesiska företagsförvärv på den svenska marknaden. På senare tid har Kinas direktinvesteringar inom de europeiska länderna ökat, där Sverige har varit en av de huvudsakliga mottagarna. LÄS MER
8. CUSTOMIZED QUANTIFICATION OF HOST CELL PROTEIN WITH BIO-LAYER INTERFEROMETRY
Master-uppsats, Lunds universitet/Teknisk mikrobiologiSammanfattning : Host cell protein (HCP) is quantified in the purification steps of biopharmaceutical production and is part of ensuring the purity of the final drug product. The gold standard method for HCP quantification is enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA), but a new approach is proposed here with fully customized bio-layer interferometry assays for yeast and chinese hamster ovary (CHO) cells. LÄS MER
9. Trademark Protection for the Chinese Market - A study on Swedish retail companies established in China.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
10. Standardisering eller anpassning? : En fallstudie om hur ett multinationellt företag tar hänsyn till nationella kulturskillnader i sin försäljningsprocess
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna fallstudie undersöks hur ett multinationellt företag kan anpassa eller standardisera sina försäljningsstrategier utifrån nationell kultur på den tyska, amerikanska och kinesiska marknaden. Teorier av Hofstede et al. (2010) och Gesteland (2012) gällande nationell kultur används för att illustrera kulturella skillnader. LÄS MER