Sökning: "Kinesiska marknaden"
Visar resultat 11 - 15 av 90 uppsatser innehållade orden Kinesiska marknaden.
11. The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market : A study on Swedish consumers’ perception of Chinese products
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market Level: Final assignment for Bachelor’s Degree in Business Administration Author: Simon Andersson and Gustaf Persson Supervisor: Jonas Kågström Date: 2019 – January Aim: The study aims to analyse Swedish consumers’ perceptions on the Country-of-Origin effects regarding Chinese products. Method: The study is based on a quantitative method. LÄS MER
12. Relationen mellan aktielikviditet och utdelningspolicy : En kvantitativ analys av svenska aktiebolag mellan åren 2014-2017
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka ifall det finns ett samband mellan företagens aktielikviditet och deras utdelningspolicy samt hur detta eventuella samband förefaller. Det undersöks utifrån forskningsfrågan “Hur påverkar aktielikviditet den eventuella utdelningen hos svenska aktiebolag?”. LÄS MER
13. Är kinesisk produktkvalitet bättre än svensk år 2025?
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknikSammanfattning : Kina har genom olika statliga initiativ startat ett kvalitetsrace med ambitionen är att ta kinesisk produktkvalitet till helt nya nivåer till år 2025. Lyckas man kommer svenska bolag som handlar/ konkurrerar med kinesiska bolag, eller bedriver verksamhet inom Kina, sannolikt att påverkas. LÄS MER
14. The Influences of China’s circular economy on Swedish companies : a multiple case study of Swedish companies’ work towards circular economy in China and Hong Kong
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : As the human ecological footprint is increasing and human consumption is disrupting thenatural ecosystem, the need for change towards sustainable development has never been more pressing. Due to globalisation, the impacts of consumption are not limited to a country’s border but rather an issue that influences the whole world. LÄS MER
15. Turistorganisationernas arbete med den kinesiska marknaden i Sverige : En studie om den kinesiska marknaden i Värmland
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Turism är ett fenomen som existerar i hela världen och som förändras och utvecklas kontinuerlig, en marknad som har växt snabbast i hela världen de senaste åren är den kinesiska marknaden. Förutsättningar för att turism ska uppstå på en destination grundas bland annat på att det finns en sevärdhet som är attraktiv. LÄS MER