Sökning: "Kinesiska marknaden"

Visar resultat 11 - 15 av 90 uppsatser innehållade orden Kinesiska marknaden.

  1. 11. The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market : A study on Swedish consumers’ perception of Chinese products

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Simon Andersson; Gustaf Persson; [2019]
    Nyckelord :Country-of-origin; COO; Country-of-origin effects; Product evaluation; Cultural differences; Made in China; Consumer behaviour; Purchase decision; Trust;

    Sammanfattning : Title: The Country-of-Origin Effect in the Personal Care Market  Level: Final assignment for Bachelor’s Degree in Business Administration Author: Simon Andersson and Gustaf Persson Supervisor: Jonas Kågström Date: 2019 – January Aim: The study aims to analyse Swedish consumers’ perceptions on the Country-of-Origin effects regarding Chinese products. Method: The study is based on a quantitative method. LÄS MER

  2. 12. Relationen mellan aktielikviditet och utdelningspolicy : En kvantitativ analys av svenska aktiebolag mellan åren 2014-2017

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Zethzon; Sara Liljeberg; [2019]
    Nyckelord :Aktielikviditet; utdelningspolicy; Shareholder Value Maximization; informationsasymmetri;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka ifall det finns ett samband mellan företagens aktielikviditet och deras utdelningspolicy samt hur detta eventuella samband förefaller. Det undersöks utifrån forskningsfrågan “Hur påverkar aktielikviditet den eventuella utdelningen hos svenska aktiebolag?”. LÄS MER

  3. 13. Är kinesisk produktkvalitet bättre än svensk år 2025?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Fredrika Sjögren; Eva-Lotta Vesterlind; [2019]
    Nyckelord :Quality; quality development; product quality; macro culture; organizational culture; quality culture; competition; China; Made in China 2025; Kvalitet; kvalitetsutveckling; produktkvalitet; makrokultur; organisationskultur; kvalitetskultur; konkurrens; Kina; Made in China 2025;

    Sammanfattning : Kina har genom olika   statliga initiativ startat ett kvalitetsrace med ambitionen är att ta   kinesisk produktkvalitet till helt nya nivåer till år 2025. Lyckas man kommer   svenska bolag som handlar/ konkurrerar med kinesiska bolag, eller bedriver   verksamhet inom Kina, sannolikt att påverkas. LÄS MER

  4. 14. The Influences of China’s circular economy on Swedish companies : a multiple case study of Swedish companies’ work towards circular economy in China and Hong Kong

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Johanna Bernselius; Mathilda Rietz; [2019]
    Nyckelord :circular economy; sustainability; sustainable business practices; multinational context; globalisation; Chinese circular economy context; European circular economy context;

    Sammanfattning : As the human ecological footprint is increasing and human consumption is disrupting thenatural ecosystem, the need for change towards sustainable development has never been more pressing. Due to globalisation, the impacts of consumption are not limited to a country’s border but rather an issue that influences the whole world. LÄS MER

  5. 15. Turistorganisationernas arbete med den kinesiska marknaden i Sverige : En studie om den kinesiska marknaden i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Elin Arnell; Matilda Andersson; [2018]
    Nyckelord :Turism; Kinesiska marknaden; Marknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Turism är ett fenomen som existerar i hela världen och som förändras och utvecklas kontinuerlig, en marknad som har växt snabbast i hela världen de senaste åren är den kinesiska marknaden. Förutsättningar för att turism ska uppstå på en destination grundas bland annat på att det finns en sevärdhet som är attraktiv. LÄS MER