Sökning: "brand rights"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden brand rights.
1. "DE VILLE JU VÄCKA KÄNSLOR, JA, OCH DET FUNKADE”. En kvalitativ studie om visuell storytelling ur ett mottagarperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : In a constantly and rapidly developing world where the environment, human rights and inclusivity has become more important topics on the agenda than ever before, companies have had to adapt their marketing strategies to fit society's new expectations and standards. This has led to a shift in focus – from directly selling a product to now selling a brand. LÄS MER
2. Investeringar i namnrättigheter för arenor : En studie om hur företag motiverar och resonerar kring namnrättsinvesteringar
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Investeringar i namnrättigheter för en arena eller idrottsanläggning kan definieras som en transaktion där pengar byter ägare för att säkra rätten att namnge en idrottsanläggning. Denna typ av investering har under de senaste decennierna ökat dramatiskt. LÄS MER
3. Damned if you do, damned if you don't.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : “(Un)sustainable fashion: H&M breaks promise.” “H&M sued for greenwashing claims, again.” “H&M under fire!” Helena Holgersson is sitting in her office on the top floor of H&M’s Stockholm Headquarters staring at the headlines flickering on her computer screen. LÄS MER
4. Utveckling och konstruktion avmöbler till en mässmonter : Ett projekt där ett antal inredningsartiklar gjorda av pappersreglar har formgivits och konstruerats
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : This report presents a project focused on designing and developing interior items for a trade fair booth, where the items are constructed using paper struts. These interior items are intended to showcase and promote the paper struts as a product and the company's brand. LÄS MER
5. ESG Scores as Social Ethicality Motivators
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Relating to the ongoing discussion surrounding criticism and support for ESG scores, the purpose of this paper anchors itself in providing comprehensive, empirical evidence regarding the responsiveness of ESG scores to firm actions. The different strategic choices of multinational firms, resulting from political and stakeholder pressure, were to either fully withdraw, suspend or continue operations in Russia in light of the Russia-Ukraine war. LÄS MER