Sökning: "Kunden och information"

Visar resultat 1 - 5 av 643 uppsatser innehållade orden Kunden och information.

  1. 1. Dataskyddsrätten - tvättas svart eller vit? - En studie avseende förhållandet mellan regleringar om penningtvätt och dataskyddsrätt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Johanna Palmkvist; [2024]
    Nyckelord :Banker; den allmänna dataskyddsförordningen GDPR ; ekonomisk brottslighet; kundkännedom; penningtvätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to describe and analyze the relationship between regulations regarding money laundering and data protection law, in particular with regard to the handling of customer data that is used by banks to achieve customer knowledge. The thesis research questions include the bank's obligations regarding to money laundering regulations and the conditions that EU data protection regulations place on the bank's processing of personal data in order to achieve good customer knowledge. LÄS MER

  2. 2. Automatisering av en process för att öka effektiviteten och nyttan för företag och deras kunder. : En utvärdering av hur automatiseringen av processen att tillhandahålla information till kunder om det aktuella tillståndet för mobilnätet kan generera en ökad effektivitet och nytta för både företag och deras kunder.

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Anabel Grau Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Automation; efficiency; customer; cost; process; message; mobile network; benefit; incident.; Automatisering; effektivitet; kund; kostnad; process; meddelande; mobilnät; nyttan; ärende.;

    Sammanfattning : Nätövervakningscentralen (NOC) hos Transtema Network Service övervakar och filtrerar inkommande larm från olika typer av nätverk. När en störning uppstår i ettnät är bland de åtgärder som vidtas att informera kunden om det. LÄS MER

  3. 3. ONLINE KUNDRECENSIONERS PÅVERKAN PÅ KONSUMENTERS KÖPINTENTION INOM HOTELLBRANSCHEN : En kvantitativ studie

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexandra Eklund; Emma Lundström; Emma Sahlberg; [2023]
    Nyckelord :Online kundrecensioner; köpintention; hotellbranschen; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka i vilken utsträckning konsumenter inom hotellbranschen påverkas av konsumentrecensioner online, och vilka faktorer som haft inverkan på i vilken utsträckning konsumenter var mottagliga för kundrecensioner. Faktorer som kvantiteten och kvalitet på recensioner, recensionens plattform, om recensionen var positiv eller negativ, varumärkeskännedom och tidens relevans. LÄS MER

  4. 4. Felsökningsverktyg för digital informationsskylt med Bluetooth

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Emil Grehn; Nicklas Steen; Joline Hellström; Edvin Schölin; Mattias Johansson; Jennifer Österman; Lukas Alvarsson; Shamil Limbasiya; Viktor Bergström; Alice Lindholm; [2023]
    Nyckelord :Web Bluetooth API; Zephyr; Axentia; Bluetooth Low Energy; React;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver ett kandidatarbete som genomfördes i kursen TDDD96 Kandidatprojekt i programvaruutveckling år 2023. Den produkt som framställdes under projektet är en webbapplikation för felsökning av informationsskyltar via Bluetooth och arbetet genomfördes med en agil arbetsmetodik. LÄS MER

  5. 5. MÖTESFORMENS PÅVERKAN PÅ REVISIONSKVALITÉN : En kvalitativ studie från revisorns och klientens perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Izabella Escobar Ulander; Pontus Genberg; [2023]
    Nyckelord :Revision; oberoende; förståelse; mötesformen; digitalisering; revisionskvalité;

    Sammanfattning : Syftet med en revision är att säkerställa trovärdigheten och relevansen av ett företags finansiella rapporter. Detta för att kunna försäkra företages intressenter att de finansiella rapporterna är korrekta och följer de lagar och regler som finns. LÄS MER