Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Kan försvar leda till fördärv? : En undersökning av diskrepanser i kriskommunikation och dess effekter i fallet Swedbank

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Ebba Ulfberg; Maximilian Haglund Holst; [2019]
    Nyckelord :aspirational talk; swedbank; kriskommunikation; CSR; corporate hypocrisy; Swedbank;

    Sammanfattning : Within communication research, the field concerning Corporate Social Responsibility (CSR) has produced theories concerning aspirational talk, where an organisation’s contradictions between the communicated aspirations when it comes to CSR-behavior and their actual behavior have differed, and thus led to feelings of cynicism towards the company and beliefs of corporate hypocrisy. During the last few years, Sweden has seen an increase in the uncovering of money laundering in its national banks. LÄS MER

  2. 2. Sociala mediers roll i köpbeslut : En studie av hur konsumenter agerar på internet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro universitet

    Författare :Marcus Holst; Lars Rasmussen; [2009]
    Nyckelord :sociala medier; köpbeslut; konsumenter; konsument-till-konsument-interaktioner;

    Sammanfattning : Uppsatsens frågeställning handlar om att beskriva hur konsumenter använder sociala medier inför ett köpbeslut. Syftet är därmed att beskriva de olika sätt som konsumenter använder tjänster i sociala medier i denna process och hur de värderar det innehåll som de väljer att ta del av. LÄS MER