Sökning: "Louis Than"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden Louis Than.

  1. 1. CULTURAL BEHAVIORAL CHANGE- BEHIND THE SCENES : An abductive study on cultural dimensional interactions

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Chris Niklasson; Louis Olakunle Ogbere; [2024]
    Nyckelord :Cultural behavioral changes; Cultural dimensional interactions; Hofstede model; Cross-cultural studies; Abductive research;

    Sammanfattning : The complex and unpredictable nature of cultural behavioral changes has posed multiple challenges for marketing practitioners during recent years. These challenges include, but are not limited to, inaccurate market forecasts, market failures, wasted resources etc. LÄS MER

  2. 2. Standardisering eller lokalisering? : En jämförande studie av två modeföretag i olika prisklassers anpassning i Kina

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Odell; [2022]
    Nyckelord :Standardization; localization; China; international marketing; price brackets; expensive; cheap;

    Sammanfattning : Cultural differences lead companies to either standardize or localize their marketing when internationalizing into other countries. The purpose of the study is to gain a deeper and broader understanding of how western brands market themselves in China. LÄS MER

  3. 3. Den fysiska miljön där egenstudier sker : Hur kan produktdesign hindra studenten från att uppleva mänskliga distraktioner?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Louis Than; [2022]
    Nyckelord :UCD; product design; design; distractions; Design; ADC; produktdesign; distraktioner;

    Sammanfattning : Att uppleva distraktioner under studerandet är ett hinder mot både koncentrationen och inlärningsprocessen. Med insikt från målgruppen (Med hjälp av intervjuer och en observation) har projektets problemställning riktat sig till att fokusera på distraktioner som orsakas av andra människor vilket kan ske både visuellt och auditivt. LÄS MER

  4. 4. Impulse Purchase: Factors Antecedents and Post-purchase Satisfaction. : A Qualitative Study of Generation X and Generation Y.

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amélia Quicanga; Louis Ogbere; [2022]
    Nyckelord :Impulsive Buying; Consumer Behavior; Generation X; Generation Y; Post-Purchase Satisfaction;

    Sammanfattning : The study of impulsive purchase is a facet of consumer behavior that has intrigued the interest of academics for decades. The research primarily focuses on the variables that influence this behavior, indicating the impact of various antecedents. LÄS MER

  5. 5. Medarbetarnas motivation under distans- och kontorsarbete

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Lidia Tesfayohannes; Louis Touma; [2022]
    Nyckelord :Motivation; Distansarbete; Kontorsarbete; Yttre motivation; Inre motivation;

    Sammanfattning : Bakgrund: Effekten av Covid-19 pandemin har mynnat i restriktiva rekommendationer och åtgärder för både samhällen och företag. För många organisationer har det inneburit att snabbt övergå från kontor till distansarbete. Många medarbetare har därmed behövt anpassa sig genom att ställa om till nya arbetssätt och situationer. LÄS MER