Sökning: "Micaela Nilsson"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Micaela Nilsson.

  1. 1. Reader Address and its Translation in a Gardening Guide : Pronouns, Modals and Imperatives

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Micaela Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Reader address; modal verb; imperative verb; pronoun you; second person pronoun; generic pronoun; translation;

    Sammanfattning : This study examines the translation of three forms of reader address from English to Swedish in a gardening guidebook – the pronoun you as a second person reference and generic reference, modal verbs, and imperatives. The translation was made by the author of this study. LÄS MER

  2. 2. MASTER SUPPRESSION TECHNIQUES Linguistic Representation in the Movie Script Erin Brockovich

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Micaela Nilsson; [2021-02-16]
    Nyckelord :linguistics; domination techniques;

    Sammanfattning : Master suppression techniques (MSTs) were defined by Ås in the 1970s (Ås, 1992). There are seven MSTs; making invisible, ridiculing, withholding information, double binding, heap blame or shame, force or threat of force and objectification. LÄS MER

  3. 3. En lättillgänglig portal för kursvärderingar, kursrapporter och kursresultat

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Gustav Lindqvist; Micaela Modin; Rebecka Nilsson; Martin Smedmark; [2019]
    Nyckelord :course evaluation; evaluation; kursrapport; kursvärdering; utbildning; kursdata; utvärdering;

    Sammanfattning : To maintain a good course quality, the students at Uppsala University are asked to answer a course evaluation after each finished course. These evaluations are compiled by the course director to a report where the course director often include course results and own reflections. LÄS MER

  4. 4. Hur teoretisk kunskap eller praktiskt arbete påverkar elevers lärande beroende på vad som introduceras först

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emmie Nilsson; Micaela Ohlson; [2017]
    Nyckelord :children; classroom; framework; introduction; learning; practical work; science; student; teacher; teaching; theory;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka och analysera vilken påverkan det har på elevers lärande beroende på om teori eller praktiskt arbete introduceras först i naturvetenskaplig undervisning. Under arbetets gång har lärande till största del kommit att handla om språkutveckling. LÄS MER

  5. 5. Hur teoretisk kunskap eller praktiskt arbete påverkar elevers lärande beroende på vad som introduceras först

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emmie Nilsson; Micaela Ohlson; [2017]
    Nyckelord :children; classroom; framework; introduction; learning; practical work; science; student; teacher; teaching; theory;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka och analysera vilken påverkan det har på elevers lärande beroende på om teori eller praktiskt arbete introduceras först i naturvetenskaplig undervisning. Under arbetets gång har lärande till största del kommit att handla om språkutveckling. LÄS MER