Sökning: "Mikael Janson"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Mikael Janson.
1. "Det handlar inte om att skicka iväg raketer, utan det handlar om att sätta hela skogen i brand” - En studie om organisering och klusterbildning inom svensk musikbransch
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Författare: Terese Gustafsson och Fanny Janson Handledare: Kjell Arvidsson Examinator: Mikael Lundgren Titel: “Det handlar inte om att skicka iväg raketer, utan det handlar om att sätta hela skogen i brand”. En studie om organisering och klusterbildning inom svensk musikbransch. LÄS MER
2. Talöverföring för trygghetslarm över internet : Voice over IP for personal alarms
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)Sammanfattning : During the last couple of years there has been a shift in technology within the Swedish elderly care where the analog personal security alarm is being replaced with personal security alarm that uses internet to communicate. This transition happens due to the ever increasing access to the internet among the elderly and the decreasing availability of analog personal security alarms. LÄS MER
3. För några få dollar mer : En analys av den svenska biografmarknaden
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : I samband med konkurser och uppköp på biografmarknaden har frågan hur en aktörs ökade marknadskoncentration påverkar marknaden ställts. Ett visst missnöje hos konsumenterna har lett oss till uppsatsens syfte; att utreda problematiken närmare och analysera biografmarknaden och hur resultaten på biografmarknaden påverkas av den struktur och det beteende som finns på marknaden. LÄS MER
4. Starka varumärken, starka finanser?: En studie av skillnaden i lönsamhet mellan starka och svaga varumärken
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : It is a common view that companies should focus on building brands to increase profitability and stabilize cash flows. However, building and keeping brands alive is costly. Many firms spend large sums on branding only because they are supposed to, without knowing if they will actually gain from it. LÄS MER