Sökning: "Retail Format"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden Retail Format.

  1. 16. Har storleken någon betydelse En kvantitativ studie rörande butiksformatets påverkan på prisperceptionen och associationerna till olika varumärken

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Malin Wersäll; Sophie Karlsson; [2013]
    Nyckelord :Store format; Brand knowledge; Associations; Price perception;

    Sammanfattning : The retailing landscape has become even more competitive with an increasing number of store formats. One result of this can be seen within different retail-chains as they launch different formats that operate under the same name. Thus, consumers now have many alternatives and substitutes when it comes to choosing which format to shop from. LÄS MER

  2. 17. Utveckling av ett verktyg för produktkataloggenerering

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Jenny Fritz; [2013]
    Nyckelord :catalogue production; product catalogue; program development; java; pdf; xml; database; katalogproduktion; produktkatalog; programutveckling; java; pdf; xml; databas;

    Sammanfattning : Produktkataloger publiceras och distribueras idag av många detaljhandelsföretag, stora somsmå. Dock har det påvisats att katalogproduktion kan vara både tids- och resurskrävande. LÄS MER

  3. 18. Design of Data Warehouse and Business Intelligence System : A case study of Retail Industry

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Temitope Oketunji; Olalekan Omodara; [2011]
    Nyckelord :Business Intelligence; Data Warehouse and OLTP; OLAP; ETL; SQL Server;

    Sammanfattning : Business Intelligence (BI) concept has continued to play a vital role in its ability for managers to make quality business decision to resolve the business needs of the organization. BI applications comes handy which allows managers to query, comprehend, and evaluate existing data within their organizations in order to obtain functional knowledge which then assist them in making improved and informed decisions. LÄS MER

  4. 19. Resultatet av Formatet- En kvantitativ studie om butiksformats påverkan på en konsuments beteende och attityd

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Angelica Blom; Anna Windrup; [2011]
    Nyckelord :Store format; Consumer behavior; Attitude; Cosmetic sections; Associations;

    Sammanfattning : Today's consumer society has led to never-ending choices in terms of brands, products and prices in an endless variety of shops. The retail industry is a very complex industry that includes many different types of sales channels and many different types of products. LÄS MER

  5. 20. Shopping center development in China : Current situation, challenges and solutions

    Master-uppsats, KTH/Bygg- och fastighetsekonomi

    Författare :Liangping Wang; [2011]
    Nyckelord :Shopping center; development; China; developed countries; problems; solution;

    Sammanfattning : In recent years, shopping center becomes a more and more hot discussed topic in China due to its rapid development crossing China. The new retail format has brought both new opportunities and challenges. LÄS MER