Sökning: "Rickard Mårtensson"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Rickard Mårtensson.
1. Vad är logiken i det? -En konstruktivistisk analys av värnpliktens vilande och återaktivering
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Den 16 juni 2009 röstades regeringens proposition igenom som innebar att Sverige gick från ett värnpliktsförsvar till ett frivilligt försvar. Redan 2017 beslutade sedan regeringen att återaktivera plikten igen. LÄS MER
2. Swap Book Hedging using Stochastic Optimisation with Realistic Risk Factors
Master-uppsats, Linköpings universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Market makers such as large banks are exposed to market risk in fixed income by acting as a counterparty for customers that enter swap contracts. This master thesis addresses the problem of creating a cost-effective hedge for a realistic swap book of a market maker in a multiple yield curve setting. LÄS MER
3. Management of Violence : En elitstudie om ökad administration i Försvarsmakten
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Mellan 2006 och 2012 genomförde Försvarsmakten förändringar som har påverkan på deras förmåga att fullgöra sitt uppdrag idag. Perioden refereras ofta till som den strategiska time-outen. LÄS MER
4. Beslut som fattas är inte bättre än den information besluten grundas i
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Over the last 25 year IT development has greatly influenced the waycompanies are managed, the tremendous growth in the information society has made a huge amount of information extremely accessible. This has resulted in the problem of information overload where the large amount of information can affect the quality of a decision basis collected by a controller. LÄS MER
5. Customer loyalty across industries : a quantitative study in a Swedish retail setting on the impact of relationship marketing
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Authors: Rickard Neij and Sofia MårtenssonTutor: Dr Mosad ZineldinTitle: Customer loyalty across industries- a quantitative study in a Swedish retailsetting on the impact of relationship marketing.Background: Relationship marketing is defined as the focus of marketing activitieson establishing, developing, and maintaining, long- term relationships. LÄS MER